Är plånboken fortfarande full? (Huangshan)

Idag har jag faktiskt sprungit runt lite på stan och shoppat. Det finns så himla mycket roligt här nere, så naturligtvis köpte jag med en hel del hem till vårt rum på skolans campus-område. Kanske inte överdrivet mycket, men fortfarande lite olika små (och några få stora) saker som jag fattade tycke för. När jag sedan kom hem och räknade ihop allt så kom jag fram till att jag shoppat för ganska exakt 100 kr. Hmm, är det vad vi kallar billigt? ^^ Det har dessutom varit saker som det är minst lika bra kvalité på som hemma i Sverige!

Lunchen blev vi dessutom bjudna på av några kinesiska vänner till Cilla och Anders. Väldigt trevliga människor från universitetet här i Huangshan. Lunchen var spännande, för det var en "äkta" kinesisk måltid, med det speciella snurrbordet i mitten. Allt bygger på att alla i sällskapen delar mat genom att det står på en glasskiva som man snurrar för att kunna plocka åt sig den mat man önskar. :)

För att sedan ta oss in till stan (efter lunchen) åkte vi taxi. Notan slutade på 6 kr, för en relativt lång resa. Hem åkte jag och Saga buss, vilket här kostar 1 kr. Hmm, varför kan vi inte skaffa sådana drömpriser hemma i Sverige? Vore det inte ganska trevligt med kollektivtrafik i så fall? ;) Haha.

Kommentarer

Mamma

Postat 2011-04-18 17:20:41

Är du säker på att klara av alla saftiga utgifter du har? jag blir orolig att du o Saga bara ska ha råd med Stinky Tofu resten av tiden. Då lär du väl bli sedd som en benig bergsget av kineserna som verkar tro att ni är förrymda från zoo!!

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0