Förföljda... (Huangshan)

Idag har jag och Saga shoppat.. Shoppat alldeles för mycket. Haha. Undrar verkligen hur jag ska kunna få med mig allt hem. Jaja, det löser sig säkert. ^^ Så blir det alltid. ;)

Sedan pratade vi med en stundent som kom fram till oss här på skolan. Hon ville så himla gärna ha någon utifrån att prata engelska med. Så kul att kunna "vara till hjälp" bara genom att stå och prata med henne en stund. :) Jag vet inte hur många gånger hon sa hur mycket hon beundrade oss osv. Haha. Så rar tjej! Jag fick reda på att de lär sig engelska genom att memorerar alla texter i engelskaböckerna! Förstår ni hur galet jobbigt det skulle vara? PUH! 

På kvällen gick vi på pek-restaurangen igen (den blev liksom en liten favorit), och efter det kilade vi ute för att leta lite presenter. När vi gick ut blev vi "förföljda" av tre killar. Haha. De var kanske 15 år och jätteblyga. Trots det ville de nog få öva sin engelska en aning. Jaja, de slutade med att de gick efter oss sick-sack genom i princip hela Huangshan för att tillslut våga säga "Hello" och inget mer. Haha.

Jag fick iaf köpt några presenter och en till resväska. (Hittade en superrolig och söt Musse Pigg-väska som jag fick ner hur mycket som helst i pris! Helt galet! Var jätteglad, eftersom att jag så gärna ville hitta en ny väska här. Får hoppas att den kinesiska kvalitéten överträffar sig själv den här gången och att väskan håller ihop tills jag kommit till Sverige. ^^)

Nu har även planerna inför presentationen av Amity-arbetet börjat anta en mer ordentlig form. Härligt! :) Ser faktiskt fram emot att få göra denna presentation. Hoppas det blir som jag tänker mig! ;)

Ne, nu ska jag göra mig iordning och joina Saga som ligger och kollar dåliga kinesiska filmer på TV. Eller ja, jag ska nog mest sova tror jag. :P Imorrn bär det av mot Shanghai, så bäst att vara utvilad och redo. :) Om jag inte har tillgång till internet på vårt nästa hotell så hörs vi när jag har landat i Sverige. Tjingeling från Kina!



Kommentarer

Daniel

Postat 2011-04-20 20:47:32

Musse Pigg-resväska? skeptisk xD Aja, tycker du om den så antar jag väl att du ska få köpa sådant också xD <3

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0