Kineser + engelska = ?

Jag måste medge att det är tur att de sätter ut varningar inne på hotellets toaletter!
Jag hade själv inte kommit på tanken att se upp för jordskred när jag klev ut ur duschen.. ^^ Haha.

Kineser och översättningar är inte en speciellt bra kombination har jag just insett. De försöker hela tiden hitta de längsta, svåraste och absolut mest komplicerade orden som finns. Helst ord som inte en kotte idag förstår! Dessutom är det nästan alltid någon rik hotellägares son eller så som "kan engelska" och då ska få chansen att skriva en fin skylt eller så.. Jaja, det ger ju åtminstone oss andra ett gott skratt. ;)


Vårt nuvarande rum på hotellet (Huangshan College Campus).

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0