Kinesisk tolkning av svensk schlager (Shanghai)

Idag, när vi satt på bussen hit till Shanghai spelade de kinesiska musikvideor konstant. Nästan allt bestod av smöriga låtar med någon extremt fånigt video till. "En tjej svimmar för killen lämnat henne. Killen återvänder, lyfter upp henne, springer en bit bärandes på tjejen. Han stannar i en vacker park, gråter för han tror hon är död. Tjejen vaknar, och de pussas lite. Sedan uppstår evig kärlek." Haha, hur löjligt som helst! Jaja, det är bara att acceptera. Kineserna vill verkligen vara romantiska, men har så svårt för det.

Efter vi åkt buss i ungefär 2 timmar hörde jag en melodi, ett intro till en låt, som jag kände igen så himla väl. De hade gjort en kinesisk låt fast använde Lena Philipssons melodi till låten "ont det gör ont". Vi blev alla ganska förvånade. Inte en not var ändrad! Märkligt!

Här om dagen hörde jag och Saga "Boten Anna" (Basshunter) på SVENSKA spelas i en affär i Huangshan. Även om det är jordens sämsta låt måste jag erkänna att det var lite trevligt att få höra svenska igen. :) Jag saknar svenskan! Nu har jag börjat längta hem.. ^^

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0