Stinky Tofu

Den absolut värsta lukten du någonsin kan känna här i Kina finns i nästan varje gatuhörn! Det är hemskt! Stinky tofu är en av många olika tofu (något i stil med tillagade, sammanpressade bönor och linser) och jag förstår verkligen inte hur den kan vara så himla populär.. Det luktar så fruktansvärt illa att jag inte ens begriper hur människor, eller andra varelser för den delen, kan komma tillräckligt nära för att kunna betala. Än mindre äta det! Jag och Saga flyr så fort vi inser att stinky tofu närmar sig..

Tofu är förresten en av de rätter som jag inte uppskattar sådär väldigt mycket här borta. Synd bara att det råkar vara något som ingår i näst intill varje måltid. Haha. Jaja, så kan det gå! :P Är man i Kina så är man. ^^

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0