Som en liten skolflicka

Som vissa av er vet, och andra inte har en aning om, så har jag numera flyttat mig och mitt pick och pack till varmare breddgrader. Jag kommer bo här nere under hösten för att studera spanska språket och den spanska kulturen.


För första gången på väldigt många år kände jag mig åter igen som en liten skolflicka på väg mot sin första skoldag, när Daniel följde mig till bussen mot Marbella. Haha. Lustig känsla, som jag totalt förträngt. Daniel bara skrattade åt mig och sa (som mammor alltid gör) att allt skulle gå fint och jag skulle klara mig utmärkt. Klok pojkvän, den där lilla filuren. Det var inte alls så illa som jag befarat! Alla var supersnälla, trots att de plågade mig med att envist att snacka spanska. Jag antar att det är anledningen till att jag är här, och det ÄR bra att de håller fast vid språket (lätt att falla över på engelska annars), men första dagen när man är som mest nervös för att något ska krångla så är inte spanskan speciellt flytande milt uttryckt. Haha. Hur som helst överlevde jag, starten.. Nu är bara resten kvar. Lärarna verkar åtminstone super, och kompisar finns det redan (efter andra dagen) gott om. En lovande höst!



Nästa vecka tentar jag av de ”lättare” stegen, så jag kan studera på lite högre nivåer. Spännande, inte sant!? Känns som goda potentialer för utvecklig det vill jag lova.


Är det någon annan som studerat på någon av Enforex skolor tidigare? Inga erfarenheter, bra som dåliga? (Är nyfiken på att höra vad andra anser!)


Kommentarer

Josefin

Postat 2011-08-25 15:49:22

Hanna Panna! jag pluggade ju på enaforex! :D grym skola om man går typ superinternsiv haha för jag gick bara intensiv och det var vääldigt lugnt ;) hoppas du trivs gummsan! PUSS

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0