Studiemiljö

En stor del av framgången inom studerande ligger naturligtvis i studietekniken och studiemiljön. Hemma i Sverige är jag en sann "period-människa", så då byter jag teknik och miljö för mina studier lite nu och då. Vissa perioder kan jag bara få gjort något vettigt om jag sitter vid ett "städat" skrivbord, medan jag andra gånger sitter vid köksbordet, ligger på golvet och pluggar eller sitter uppkrupen i soffan omringad av dator och högar med böcker, papper och pennor. Här nere har jag dock hittat min lilla favoritplats. "Ute på gården." Det är perfekt. Man letar upp skugga, lägger sig i "solstolen" och sedan är det bara att börja plugga. Efter 20 minuter tar man en paus, simmar lite i poolen, torkar i solen, och har därefter samlat ny energi inför nästa 20-minuterspass med studiematerialet. Det är något jag verkligen kommer sakna hemma i regniga, mörka, kalla Sverige..

.. Men håll god min! Sommaren kommer till Sverige också.. Så småningom.. :)

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0