Förvirrande väder leder till en och annan sjukdom

För alla som tror att Spanien alltid är ett land i solens strålar och värme, kan jag meddela att så inte är fallet. Även om standardtemperaturerna ligger runt 25-30 grader (och strålande sol), så finns även dagar med regn och blåst här nere. Haha. Nu när det börjar växla från sommar till höst är det extremt svårt att veta hur man på bästa sätt ska klä sig. Det är antingen kallt på morgonen, så man tar på sig ”ordentliga kläder”, men då slår det alltid om till extrem värmebölja på eftermiddagen (så lagom tills att jag ska gå hem från bussen är det 31 grader och helt vindstilla), eller så är det varmt på morgonen men börjar regna kallt på eftermiddagen.


Hur som helst blir resultatet av detta obeslutsamma väder att jag nu är förkyld.  Inte det minsta trevligt om jag får säga det själv. (Tacka vet jag Sverige, där är det bara att ta på sig vinterkläderna ¾ av året och sedan är det frid och fröjd! Haha. Inga osäkerheter där inte.)



Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0