Studier och prov, den ständiga cykeln

Just nu känner jag att jag verkligen kommit in i studietempot här nere. Jag har, för er som inte redan vet, hoppat upp två nivåer från när jag startade för tre veckor sedan, och det känns riktigt bra. Tempot är perfekt, lärarna superbra, momenten är lagom svåra och gruppen är precis lagom stor. Jag skrev mitt första prov i fredags, vilket gick bra nog för att flytta upp. Nu har jag ca 6 veckor kvar på denna nivån, skulle jag tro, innan det blir dags för nästa prov. Förhoppningsvis ska jag få flytta upp ytterligare en nivå om det provet går lika bra. Det är som en sluten cirkel här, alla studier leder till prov, och sedan leder proven vidare till nya studier..



Den enda nackdelen med att vara riktigt studiemotiverad är att jag vill köpa alla tänkbara extraböcker för att plugga hemma. Haha. Det är ju inte precis det lättaste att hitta bra spanska studieböcker i en vanlig affär hemma i Sverige, så därför letar jag ju såklart här nere. Jag och mina kompisar har hittat en riktig guldgruva här; en affär med stora hyllor fyllda med studiematerial i alla dess former (på spanska såklart). Så nu har inhandlats både grammatikböcker, ”verbböcker”, textböcker (med ett mer kulturellt inslag, och inte de vanliga ”skolbänksböckerna” som inte är så värst spännande), CD-skivor för hörövningar och böcker med spanska ordspråk. Haha. Efter våra ”shoppingrundor” är det eko i plånboken, men väskan hem väger minst sagt ton..


Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0