Höstens [överambitiösa] studieplaner

Ja, för er som är intresserade av hur de nuvarande planerna för mina studier ser ut så kan jag berätta det lite snabbt. För er som inte bryr er, don't even bother reading this.

Planen är ganska simpel, och går helt enkelt ut på att jag läser det program jag har sökt in till - civilekonom. Jag har valt att söka den inriktning som inkluderar spanska, då det i mitt fall känns som det mest vettiga att göra. Om inget extremt märkligt händer så kommer jag in så, jag antar att det är där jag hamnar. Hmm, what else. Jo, jag har även sökt in till Handelsbankens studentprogram 2012 vilket, om jag blir antagen också där, skulle innebära att jag jobbade extra (både under alla mina terminer på GU samt som sommararbete) och fick den praktiska träningen på köpet. Det blir några extra bollar i luften men, varför inte? En erfarenhet rikare, eller vad är det man säger? :)

Några kanske undrar varför jag inte läser till lärare; jag tycker ju att lärarvikariaten är SÅ himla roliga. Sanningen är den att min plan faktiskt är läsa till en lärarexamen ovanpå min civilekonomsexamen. Om det går och om jag klarar det, ja det återstår såklart att se. Detta är en av anledningarna till att jag absolut vill ha den spanska inriktningen; jag vill kunna tillgodoräkna mig språkdelen för en lärarexamen. Ev. så läser jag även till engelska och/eller svenska för att få behörighet i flera språkämnen.

Sedan får vi se hur det blir. Jag skulle gärna läsa lite extra juridik vid sidan om, mest för skojs skull, även om det enligt kursplanen ser ut att bli en hel del sådant också. :) Kanske blir en kvällskurs om jag hittar någon. Eller något på distans, så jag kan sköta det mesta hemifrån. Vore ju onekligen skoj att läsa till bara liiiite extra, så kunde man även jobba som affärsjurist. Ne, okej.. Jag kanske inte ska ha riktigt så många bollar i luften än. Civilekonom och lärare först, sen resten. Vem vet vad som händer i framtiden. Man kan väl aldrig ha för många planer? :)

Jag kanske inte ens orkar halvvägs.. Vem vet. Allra helst skulle jag ju även hunnit med att jobba lite vid sidan om mina studier, jag tycker jag att det är så otroligt skoj. Jag älskar att jobba! :) Vi får se hur det blir. Det löser sig alltid.. Först ska jag läsa klart den kurs jag är inne i nu; en sak i taget Hanna!

Kommentarer

Josefine

Postat 2012-04-25 22:57:20

Låter som spännande planer! :)

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0