Festdukning

Jag har fått frågot på en hel del olika saker som rör bordsdekoration, bordsplacering, festprogram och liknande så här kommer ett kombinerat inlägg som svar.
 
När det kommer till bordsdekorationen hade vi det väldigt enkelt, och vi köpte in allt från ett och samma ställe - Hugos blommor. Vi la ut rankor med murgröna på borden och utöver det hade vi höga, smala vaser innehållandes en röd ros, en vit ros och lite grön utfyllnad. Snyggt men enkelt - precis som vi ville önskade.
 
Vita linnedukar och -servetter hyrde vi från kemtvätten, vilket fungerade fantastiskt smidigt och bra. Servettringarna pysslade jag och min tärna ihop själva.
 
Bordeplaceringen har en historia för sig själv, och det var något av det sista som blev klart innan bröllopet. Till alla er andra är det ett hett tips att börja med sådant i tid! Själva "placeringskorten" gjorde vi i form av askar med namnlappar. Det fanns inga optimala askar att köpa (såvida men inte var beredd att lägga ut en mindre förmögenhet och importera dem från utlandet), så vi tänkte att det lättaste var att leta upp en mall och göra dem själva. Efter mycket om och men slutade det med att Daniel och svärfar satt och gjorde mallarna själva. För att vi inte skulle behöva stressa onödigt mycket såg svärföräldrarna och min svägerska till att allt blev färdigvikt i tid. Helt suveräna! Jag och min tärna bakade mini-cupcakes som vi la i askarna, knöt sedan ihop dem och voila - klara!
 
Vigsel- och festprogrammen totade vi naturligtvis ihop själva. Vi skickade inte iväg dem till ett tryckri, utan skrev ut och satte ihop allt själva - med hjälp från världens bästa bestman och tärna. Det blev både tryggast tidsmässigt och trevligast för plånboken. Och ja, vi hade med "gästpresentation" i festprogrammen.
 
Fotografer: Hannes Sandahl och Johannes Jansson

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0