Vigselmusik

 
 
 
Några har frågat om vilken musik vi valde att ha i samband med vigseln, varför samt om vi kände de som sjöng, så därför kommer här ett litet inlägg med svar. Vi gick in till Birkalåten (och då inte den som förknippas med Ronja Rövardotter, utan G. Idenstams komposition) och gick ut till Trumpet Tune (H. Purcell). Däremellan hann vi med inte mindre än fem andra låtar: två psalmer, två solosånger och en körsång.
 
Varför vi valde låtarna har jag nog inget egentligt svar på, mer än att vi tycker att de är fina. "Birkalåten" och "Hymn till Västergötland" hade även mina föräldar på sitt bröllop, och en av psalmerna hade mina svärföräldrar på sitt bröllop. Så det blev helt enkelt en blandning mellan "gammalt och nytt", vilket kändes himla fint. 
 
Vad beträffar om vi känner de som sjöng så blir svaret ja. Tjejerna (en av dem var även toastmadame på bröllopet) har jag gått i samma skola som sedan våra första skolår, och killarna tog jag studenten samtidigt som. Extremt duktiga och fina människor alla fyra! De gjorde verkligen vår stund i kyrkan magisk och så vacker.

Kommentarer

Hanna Karlsson

Postat 2012-12-01 22:16:30
Blogg: http://hannafialotta.blogg.se/

Vad fin musik!

Svar: Åh så skoj att du tycker! :)
Hanna

Maria

Postat 2012-12-02 19:14:56

Superduktiga musikeroch fina låtar!Förstår att ni var nöjda!

Svar: Ja visst är de!? Helt magiskt duktiga! :)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0