Fröken Hanna i farten igen...

Jag glömde ju berätta för er hur det gick med allt jobb igår.. Så nu drar jag en liten sammanfattning för den intresserade. :) Efter en resa med skolbussen på mogonen, vilket inte har hänt på läääänge, sprang jag och hämtade ut nycklarna och stormade vidare mot klassrummen.

Några missförstånd senare stod jag där, utan klasslistor, med fel (alternativt ingen) information om dagens arbetsuppgifter och hoppades på att jag åtminstone hade hittat rätt klassrum. Haha. Men det gick bra. Klasslistorna skrevs helt enkelt för hand, papper och penna sviker dig aldrig! :) Resten av dagen fick improviseras.

Svenskauppgifterna fick jag tolka på egen hand, men trots det blev resultatet läskigt bra. Jag är ruggigt stolt över klassen! De skötte sig exemplariskt och genomförde alla uppgifter på bästa tänkbara sätt. Inget krångel alls. Mattelektionen byggde helt på att en elevassisten dök upp och hade med sig allt arbetsmaterial, men hon var naturligtvis sjuk just den dagen.. Såå, ännu mer improvisation. Och nog tog vi oss igenom en hel mattelektion också. Alla nöjda och glada, jag nöjdast av alla. Haha.

En trasslig dag, ja. En rolig dag, absolut. Det var en fantastiskt rolig utmaning, det vill jag då lova, och klassen jag hade hand om skötte sig sådär galet bra. Faktiskt. Det var från min sida helt oväntat att allt skulle flyta på så fint. Det var betydligt mer än jag hade väntat mig och räknat med. Speciellt med tanke på omständigheterna. Sammanfattningsvis var det en helt fantastisk dag och jag är så glad att jag tackade ja. (För den ännu mer intresserade kan jag meddela att jag blivit tillfrågad om ytterligare arbetstillfällen. Så, något måste jag ju göra rätt i alla fall. Inte sant? Jag är så glad, för detta är verkligen löjligt roligt!)

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0