Liten fråga ger litet svar

Jag fick en fråga om vilken kurs jag läser just nu, så det kan jag ju berätta lite snabbt.

Den kurs jag började i torsdags handlar om konflikthantering i olika grupper. Det är en pedagogisk kurs som nu ingår i lärarprogrammet. (Åtminstone på GU.) Det är en kvällkurs, uppdelad i två delar á 7,5 hp. Första delen, fram till 15 mars, handlar om mer grundläggande begrepp inom konflikthantering. Andra delen, fram till juni, handlar om mer fördjupade saker inom ämnet, så som olika konflikthanteringsmetoder osv.
 
Den kurs jag börjar nu på måndag handlar om undervisning, fostran och lärande. En kurs som mest riktar sig mot skolverksamheten, om än till alla olika åldrar. Allt från dagis och förskola till vuxenskolan. Spännande indeed. Också denna kurs är 15 hp och läses på pedagogen. Så nu får vi hålla tummarna för att jag trivs lika bra med denna kursen som med den första.
 
Dessa är dock inte några kurser jag läser för en speciell utbildnings skull. Denna terminen läser jag bara strökurser för att jag tycker det är roligt och jag tycker de verkar bra att ha i bagaget. Vettiga kurser som man kan applicera på det mesta i livet. Men i första hand är planen fortfarande att arbeta (vilket jag nu gör), och enbart ha studierna vid sidan om. Som en hobby liksom. :)
Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0