Jakten på en passande brudklänning

Jag kände för någon dag sedan, när vi skickade in pappren för hindersprövning, hur himla nära bröllopet faktiskt är nu och fick då lite småpanik över att jag ännu inte hade hittat någon klänning jag verkligen tyckte om. Det tar ju faktiskt några veckor att få tag på något vettigt när man väl bestämt sig, och vid den insikten så fick jag eld i baken. Jag har redan varit i (mer eller mindre) alla Göteborgs brud- och festklänningsaffärer utan att ha hittat mer än en ynka klänning som jag ansåg var "dräglig". Jag menar, vad är det för mode nu egentligen? Rysch-rysch och krimskrams till tusen, alternativt extrema "gräddbakelser"!? Eller så är det utmanande klänningar där man visar halva rumpan och ser allmänt oanständigt klädd ut i. Knappast vad man vill uppleva på sin bröllopsdag!? Eller det kanske bara är jag som är gammalmodig och bakåtsträvande.. Allt jag önskade ha var en enkel, stilren, vit klänning. Hur svårt kan det vara? Men icke. Det fanns inget som föll mig i smaken. Jag har insett hur himla kräsen jag är, men samtidigt är det ju knappast skoj att kompromissa och därför inte trivas i sin klänning. Hur som helst så började jag kika runt på internet för inspiration och så, varpå jag insåg att jag inte heller ville ha en klänning som var för enkel och tråkig. Så, kraven var alltså "stilren, enkel, annorlunda, snygg, vit brudklänning med diskreta, romantiska detaljer på".. Och naturligtvis den lilla haken att jag skulle bli lite kär i klänningen och känna att det 'klickade'. Lätt som en plätt.. Eller inte. 
 
Hur omöjligt uppdraget än såg ut just då så fanns det faktiskt en klänning som kanske passar in. En klänning i Australien (av alla platser). Jag hoppas verkligen att den passar in på mina önskemål, då den är på väg hem till mig snart. Den ska specialanpassas efter mina mått och är det smådetaljer som måste ändras senare, men klänningen är som jag tänker mig, ja då får den väl åka på besök hos skräddaren. :) Men än så länge är jag så så sååå nöjd. Den ser verkligen fin ut. Dock är det en sådan där klänning som antingen är en 10-poängare, eller så är den bara udda på ett konstigt sätt, på "aldrig i livet att jag ens visar mig i den där"-sättet. Jag håller tummarna för det förstnämnda.
 
För att vara på den "säkra" sidan så är faktiskt en annan klänning också på väg hem till mig. Ja, jag lyckades faktiskt hitta två potentiellt fina klänningar, som jag gillade, inom loppet av några timmar. Den andra är från England istället, och lite mer av ett "säkert kort". Den är fin och stilren, och en klänning som jag inte tror riskerar skilja sig så mycket från min nuvarande uppfattning. Klänningen är med 98% säkerhet inte hemsk (vilken den andra kan vara), men den kan aldrig heller bli en riktig 10-poängare. Den ska också sys efter mina mått, så förhoppningsvis passar den i storlek och modell. OM båda skulle passa så har jag helt enkelt en i reserv, ifall jag lyckas klanta till det eller något sådant. Om ingen passar, vilket nu inte är så troligt, ja då har jag problem som jag helst tar hand om senare. ;) Det löser sig alltid. 
 
Samtidigt som jag beställde mina klänningar passade vi på att beställa klänning till min fina brudtärna. :) Även hennes klänning ska måttanpassas, så hon kommer förhoppningsvis se helt strålande ut. Våra klänningar kommer att gå i ungefär samma stil, även om min är "mer" än hennes. Vi håller tummarna för att allt är så fint som vi ser det framför oss.
 
Inte nog med dessa tre klänningar som ska levereras till mig, så är även ytterligare en långklänning i mina mått beställd. Jag och Daniel ska nämligen på Daniels kusins bröllop bara 3 veckor innan vårt eget. Jag har inte hittat något som jag fallit för i butikerna, och det jag hittat har av någon anledning alltid varit för små på något ställe. Så nu när jag hittade en fin klänning orkade jag inte leta vidare, utan passade på beställa hem en samtidigt som resten. Det ska verkligen bli spännande att se hur allt passar. Lite smånervöst måste jag ju säga. Det vore ju tråkigt om inget passar för fem öre..
 
Mina klänningar får ni inte se än på några månader, de är såklart hemliga fram tills bröllopet.. Det är med andra ord inte "min" klänning på bilderna. Dock tyckte jag allt, när jag klickade runt lite på nätet, att den var himla fin. Det är inte en sådan modell som jag kommer ha, då jag stoltserar med blotta 161 cm. I denna klänningen skulle jag bli lika bred som jag var lång, och se ut som en äkta liten gräddtårta. Men för er lite längre kvinnor så tycker jag den är väldigt vacker. Enkel och ren, men ändå med diskreta detaljer. :)

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0