Förändrad syn på framtiden

Ni fick ingen uppdatering igår, av den simpla anledningen att jag lämnade huset kl. 8.00 på morgonen och kom hem först kl. 23.00 på kvällen. Som ni då kanske förstår så hade jag min intervju och min sista tenta igår. Därefter passade vi, dvs. min basgrupp, på att gå ut och äta tapas. Mysigt värre. :)
 
MEN, nu till det riktigt stora - min intervju på Handelsbanken. Jag har verkligen aldrig tidigare tänkt riktiga bankjobb som något för mig, men efter gårdagen är detta vad jag vill så så så gärna. Just nu vill jag inget hellre än att bli antagen till studentprogrammet. Haha! Det verkade nästan för bra för att vara sant. Personliga och individuella utvecklingsplaner, personlig handledare, arbete en gång i veckan och under lov. Och dessutom fast anställlning efter 2 år. Du får helt enkelt tjänstledigt för vidare studier. Och arbetet som sådant verkade så skoj! Herrejisses! :) Jag är, som ni hör, helt såld.
 
Det svåraste är dock konkurrensen.. Hmm.. 100-150 personer hade sökt in här, men bara vi 12 fick komma på intervju. Och av dessa 12 personer kan jag inte säga att någon utmärkte sig åt det negativa hållet. Det var verkligen många ambitiösa, glada och oerhört trevliga människor. Vissa extrajobbade redan på Handelsbanken, andra läste ekonomilinjer och drev egna företag och ja.. många duktiga människor som ni förstår. Så OM jag blir utvald är det väl ett under. Haha! Men nog verkade de tycka bra om mig, och jag tycker verkligen att jag gav mig själv en ärlig chans. Vilket är skönt. (I år är min sista chans dessutom, då jag senare kommer vara för gammal för att bli antagen.) Jag är oerhört tacksam för att de personalansvariga på Handelsbanken hade tänkt igenom allt så väl, och att vi verkligen fick möjligheten att vara oss själva hela dagen. Det var så mycket bättre än jag hade trott och räknat med. Och om de nu skulle vilja ha mig, ja då vill de verkligen ha mig för precis den jag är. (Håll tummarna!) Ne, jag kan babbla om detta ämne i flera timmar så nu sätter vi punkt här.. Annars får ni alldeles för mycket att läsa. Jag kan avsluta med att berätta att jag får veta om jag blir antagen eller ej inom 1-2 veckor. Om ni har andra frågor så hit me. :)
 
 
Tentan gick bra den också. Det känns så så skönt att allt är färdigt. Det har verkligen varit roligt och lärorikt, men efter lite trassel och oenighet under grupparbete kan jag inte annat än pusta ut nu. Haha! Nu fattas bara ett fint betyg på kursen, så kan jag "koppla bort" det fullt ut. :)
Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0