Jobb med änglabarnen hela veckan lång ♥

Nu är jobb för hela slanten för min del.. Gårdagen hade noll flyt och det mesta gick bara åt pipsvängen. Vi får nog skylla det på allas måndagströtthet.. Dock var det såå skoj att få hålla i spanskalektioner! :) (Det visade sig att jag mindes mer av språket än jag tidigare trodde. Härligt!)

Idag däremot var det heeelt andra bullar. Det var nog bästa vikariedagen ever! Allt bara flöt på, och inget krånglade. Eleverna lyssnade och jag fick såå många fina, rara komplimanger och kommentarer. (Applåder och personliga 'tack' inräknade.) Det är svårt att inte bli rörd och oerhört glad då andra lärare kommer och berättar om när deras klasser kommit glada till lektionerna och sagt att de lärt sig mer på en NO-lektion med mig, än vad de gjort under flera månader.. Då blir man i sanning varm i hjärtat! Gulleungar! Det är verkligen så oerhört tacksamt att ha hand om dem. Riktiga änglar! Vem hade trott det om högstadiekids? Så nu mest skuttar jag runt och lever som på rosa moln, mitt drömliv tror jag bestämt!

Man skulle kunna tro att lärarvikariat är både jobbiga, slitsamma, tjatiga och fulla med gnälliga elever (det kanske till och med de själva tror), men ack så fel.. Detta är bland det absolut bästa och roligaste som hänt mig, och det är såå givande! Jag älskar det! Allt med det! :)



Och dessutom får jag en anledning att spendera extra mycket tid med bästa lilltösen.. 

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0