Bröllopsdag | Bomullsbröllop

 
Nej idag är ingen vanlig dag, för idag är vår ettåriga bröllopsdag - hurra, hurra, HURRA!
 
Vad passar bättre än en filmrelease, av bröllopsfesten, en dag som denna? Inte mycket nej. Så fram med en skål popcorn, slå dig ner i soffan och njut av 11:15 minuters glädje och kärlek. Sedan kräver väl en dag som denna även några svar. Jo det tycker jag allt att jag kan bjussa på. 
 
Är vi lika lyckliga som för ett år sedan?
Absolut. Kanske lyckligare.. Eller nej, för exakt ett år sedan var vi nog på vår absoluta topp. När är man lyckligare än på sin bröllopsdag liksom? Men rent generellt i det mer vardagliga livet så ja, då är vi lyckligare än någonsin.
 
Om vi ångrat oss?
Inte än, tack och lov! Hade känts aningen deprimerande om vi (redan) hade hunnit ångra ett av våra livs största beslut.
 
Har vi hunnit gå igenom några större kriser?
Nope, första året bjöd på förvånansvärt lite av den varan. Jag inväntar med spänning pappersbröllopet. Någon form av storstadskris, ekonomisk kris eller vem-åt-upp-sista-godisen-kris borde väl komma snart, eller?
 
Kommer jag fortfarande i brudklänningen?
Eh.. Jag har inte vågat testa den. Så jag drar ett vilt kort, hoppas på det bästa och hävdar bestämt att YES, klänningen sitter fortfarande som en smäck!
 
Har jag vant mig vid att säga "fru"?
Nej inte än.. Och jag börjar tappa hoppet om att någonsin göra det. Lilla jag. Fru. Det känns fantastiskt fint, men samtidigt väldigt märkligt. Stort, som universum ungefär.. Kanske lite mindre än det, men fortfarande stort!
 
Och hur känns det inför framtiden och kommande år?
Oförskämt bra faktiskt! Vi har siktet inställt på att få fira minst diamantbröllop. Jag har (som tur är) gift mig med en träningsterrorist som ser till att jag plågar mig igenom fysisk aktivitet, så om hälsan sviker mig innan 80 (=då vi firar diamantbröllop) kommer jag banne mej att kräva pengarna tillbaka.
 
Så till alla er där ute som funderar på att lova bort er eviga kärlek till en annan människa vill jag bara säga att det finns hopp. Alla dagar är inte en dans på rosor, men jag kan nu (efter visst mått av vetenskaplig undersökning) med säkerhet säga att ett år går att överleva som äkta makar. Faktum är att det har varit det bästa året i mitt liv. Så visst finns hopp! Störst av allt är kärleken.

Kommentarer

Josefine

Postat 2013-08-25 09:28:48

Grattis fina ni! :)

Svar: Tack snälla! :)
Hanna

Maria

Postat 2013-08-25 17:28:52

Grattis =D
Vad roligt att se filmen. Var det du och Daniel som buggade i slutet? =D Själv kan jag inte se att det kommer bli då stor skillnad alls i och med att vi är gifta, folk har frågat hur det känns och om vi märkt någon skillnad. Men förutom att vi har denna uuuunderbara dag att se tillbaka på så tror jag inte det. Vi hade ju varit tillsammans i mer än 6 år innan och vetat länge att vi ville dela våra liv med varandra, så bröllopet blev "bara" en fest för att fira vår kärlek och att rent formellt vara äkta markar. Annat är det väl om man ska flytta ihop i samband med det och såvidare ^^ Och många verkar tänka att när man gifter sig, DÅ blir det seriöst, då är man Fast osv., många ser ju exemepelvis Svensexan som sista kvällen som fri eller tom. singel vet jag. Så det är ju olika =) Fortsatt Lycka i ert äktenskap!

Svar: Tusen tack! :) Jo, motvilligt erkänner jag att det var vi som buggade i slutet.. Några danstalanger har vi aldrig varit tyvärr, men vi dansar hellre än bra! ;) Nej det blir ju ingen egentlig skillnad.. Vore snarare konstigt OM det faktiskt blev det, ett bröllop förändrar ju inte ett förhållande (enligt min uppfattning). Men en bröllopsdag att minnas är verkligen inte fy skam att ha! :)
Hanna

Sofie - Up close with big cats

Postat 2013-08-25 22:48:17
Blogg: http://www.highvoltage.blogg.se

Grattis! :D
Fint och roligt skrivet, haha ;)

Svar: Tack tack goding! :)
Hanna

Natalia Richardson

Postat 2013-09-08 14:42:32
Blogg: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/

Å kära nån viöken underbar film. Tänker med värme och kärleken på min brölloåsdag♥ . Att vara gift är både undernart kul och helt fandtikt med madda kärlek och skratt.
Men man måste jobba på det varje dag, så det forsätter på den vägen♥

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0