Ett nytt kapitel

Att jobba som lärarvikarie på högstadienivå har jag, som ni vet, pysslat med ett tag nu. För ganska exakt en vecka sedan skrev jag på papper för att jobba som vikarie även här i Göteborg (vilket definitivt blir lite annorlunda från vad jag tidigare gjort). Det som dock blir väldigt nytt för mig är de andra vikariatet som jag ska jobba med - utöver högstadiet. Ja håll i hatten nu. Jag ska jobba på förskola. Ja, dessutom kan det dyka upp en del vikariat för att jobba med grundskolans lägre åldrar också. Men förskola. Ja detta blir en ny sorts utmaning.
 
Det känns fantasiskt roligt och för mig som älskar att ha barn runt mig så är detta ganska optimalt måste sägas. Ibland ska man ha tur. Jag har tydligen mycket av den varan i mitt liv just nu! 
 
 
Ja dessutom får jag in lite andra, synnerligen underhållande jobbuppdrag. Det kan jag dock inte berätta mer om. Men det är så så skoj, och det händer nya saker precis hela tiden. Hur roligt som helst! Nu ska jag slänga iväg några ansökningar för anställning över sommaren - håll tummarna för att jag har lika mycket tur där! 

Kommentarer

basebollivet.blogg.se

Postat 2013-02-28 14:27:21
Blogg: http://basebollivet.blogg.se/

Vad spännande! :) Nya utmaningar behövs här i livet. Ett stort lycka till och vilken fantastiskt fin bild.

Svar: Nej men tack du är ju för go du! :)
Hanna

Maria

Postat 2013-02-28 20:18:45

Oh vad roligt :) grattis! Jag vikarierar också som förskollärare och det är sååå roligt,fast jag utbildar ju mig också till det ;) otur med passfotot,är ju så typiskt när man anstränger och dessutom ska dras med kortet så pass länge. Fast man visar det ju inte för hela världen varje dag heller ;D

Svar: Ja men visst är det :) Jaså? Jo jag är allt lite avis på dig för det - det är ju så så skoj att jobba med barn! ;) (Jag hade helst jobbat med alla åldrar, men så är jag tyvärr inte övermänsklig och har bara 24 timmar/dygn precis som alla andra. Attans!)
Haha, precis! Här gör man sig till och så ser man ändå ut som ett träsktroll :( Nä, sant! Tack för att du påminde mig om det. Nu känns det ju lite bättre faktiskt.. Får helt enkelt resa extra lite de kommande 5 åren ;)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0