Att inviga en bröllopspresent

 
 
I bröllopspresent fick vi bland annat ett s.k. supertält (egentligen är det väl bara ett riktigt bra tält) och vi har inte haft varken tid eller tillfälle att inviga det. Men nu under midsommarhelgen passade vi på att slå upp det och flytta in. Med vid "inflyttningen" var både jag, Daniel och min lillasyster och för att göra en lång story kort var det inte alltför luftigt att bo där inne. Fast så bodde jag ju med herr och fröken långben, vilket kanske kan förklara saken. Dessutom hittade vi ju inte alla finesser och små fiffigheter mitt i natten när det var kolsvart, så om vi hade använt tältet som så borde (sova med huvudet åt rätt håll, använda myggnätet för att ventilera så det inte blir vrålvarmt och huuur kvavt som helst - ni vet, basic-sakerna) hade antagligen upplevelsen varit aningen mer behaglig.
 
 
Nåja. Vi överlevde och kunde haft det värre. Under natten blåste det som attan och regnet vräkte ner. Inte en kotte räknade med att vi skulle komma ut torra på morgonen. (Vårt tält tackar för förtroendet.) Men visst gjorde vi det, inte en droppe hittade in till oss. Elise sov i mitten eftersom hon var rädd (för vad är ännu oklart), och det var faktiskt inte så hemskt som man kunnat tro att sova som packade sillar. Vi hade rentutav ganska roligt där. Varmt (bortsett från mitt i natten), men roligt.
 
Fem av fem nattluvor till vårt supertält som tydligen klarar allt! 

Kommentarer

Cissi

Postat 2013-06-25 18:52:09
Blogg: http://nastanperfekt.blogg.se

Vilket supertrött ;)

Svar: Ja men precis!
Hanna

cornelia

Postat 2013-06-30 17:51:28
Blogg: http://cornelias.spotlife.se

Hej sötis! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte hörde av mig igår!! Veckan har verkligen varit kaos för min del med både det ena och andra. Vi bestämde oss för att inte åka till gbg då vi inte kunde bo hos en släkting som planerat. Dessutom var jag helt slut sen veckan så kände för en lugn helg hemma istället. Skulle skrivit till dig igår men när jag loggat in på din hemsida dog mobilen! SÅ typiskt! Ett längre svar kommer på mailen i veckan. Kram hoppas du haft en skön helg!

Svar: Ingen fara! :) Ibland blir det allt annat än vad man tänkte sig, och jag hade dejt night med mannen istället så jag led knappast. ;) Ta din tid och hör av dig när du blir ledig istället. Kram!
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0