Så mycket kärlek

Ni kan inte ana vilken dag jag haft. Jag har jobbat hela dagen, bokstavligt talat, och är nu helt slut i kroppen liksom mentalt men oj så mycket det var värt. Att arbeta med barn måste verkligen vara det finaste man kan få göra. Vilket förtroende! Och denna dagen. Så mycket kärlek att mitt hjärta vuxit minst 3 storlekar idag. 
 
 
Jag har fått frågor som "vilken film såg jag på natten?" (vilket för övrigt är en helt logisk fråga -not- att ställa till mig, då  chansen att jag både ska kunna komma på vilken natt flickan hade i åtanke samt vilken film hon såg då är relativt liten) och "får jag gissa på hur gammal du är?" samt kommentarer i stil med "du ser ut som en mamma!" och "'anna, 'anna, 'anna, 'anna, 'anna, ' anna, 'anna, 'anna, 'anna.... DÄÄÄ!" - variationen är enorm vill jag lova. På frågan om min ålder borde jag ha svarat nej, för svaret jag fick var ganska brutalt. "Är du 40 år?".. "44 då!?". Och pojken gjorde stora(!!) ögon när det kom fram att jag "bara var 20 år". Haha! Ni kan ju tro att jag är glad över vetskapen om att små barns tidsuppfattning när det kommer till "stora tal" inte är perfekt. 
 
Ja sedan har jag fått leka som om jag vore 4 år igen och samtidigt vara "fröken som vet allt" (där inkluderat den som löser tvister i frågor om prinsessor får ha en eller flera vakter och om man faktiskt kan vara en prins och vakt samtidigt). Jag har även fått ta emot blöta bebispussar, köra multitasking med en bebis på vardera arm samtidigt som jag agerar monster som jagar alla barn som varit busiga, läsa sagor med löjligt mycket inlevelse, knuffa gungor högre högre högre och ta emot tultande blöjrumpor som bara vill snoffsa och kramas lite. Alltså hur skulle jag inte kunna bli lycklig av en sådan dag!? Ni hör ju. Det går knappt att berätta utan att smälta lite, och då är ord inte ens i närheten av upplevelsen i verkligheten. Jag har hittat min plats på jorden. Om ni inte förstod det.

Kommentarer

Zarah - mamma till två små

Postat 2013-03-07 21:48:33
Blogg: http://zaraholine.com

Barn är underbara! Och alla dessa frågor <3

Svar: Ja det är svårt att inte fnissa åt dem - frågorna alltså. Helt underbara! :)
Hanna

Y A S M I N E

Postat 2013-03-07 23:49:49
Blogg: http://medy.blogg.se

Fin blogg du har!

basebollivet.blogg.se

Postat 2013-03-08 09:12:03
Blogg: http://basebollivet.blogg.se/

haha men åhh! barn alltså :) Jäkligt fräsch 44-åring om så skulle vara fallet. Hade det varit så hade jag tagit reda på din kost och allt du har i ditt badrumsskåp på en gång. No doubt!

Svar: Hah! Ah men den kommentaren tackar jag så hjärtligt för - dagens skratt! ;)
Hanna

Maria

Postat 2013-03-08 18:28:35

Oh, blir helt lycklig när jag läser det :D precis sådär är det ju, och kommer sedan vara varje dag när jag är färdigutbildad. Självklart kommer det även tyngre dagar, men barnen får en nästan alltid på glatt humör genom kommentarer och gester, så att man glömmer det andra rätt fort:)

Svar: Ja men absolut, alla dagar är långt ifrån perfekta. No no. Och även en bra dag är ju fylld med så mycket högt barnskrik att man går därifrån med lätt huvudvärk. Men det fina är ju som du säger, att det positiva väger så mycket tyngre än det negativa och man glömmer därför ganska snabbt baksidorna. ;) Jag är lite avis på att du ska ha detta som vardag sen. Själv kommer jag inte ens vara hälften så älskad på min arbetsplats. Haha!
Hanna

Debbie

Postat 2013-03-10 22:21:19
Blogg: http://debbie.nu

Va roligt att du känner att det är rätt val! Jag är själv lärare, jobbar på en förskola. Blev klar 2010 med studierna. Älskar att jobba med barn, även om det är otroligt slitsamt och jag är otroligt trött när jag kommer hem så har jag alltid skrattat en hel del under dagen och dagarna går väldigt fort för dom är ju så intensiva ;)

Svar: Ganska precis sådär känner jag ju också! Man är helt jäkla slut efter en dag, men det är ändå så så värt det! :) Himla skoj att det fortfarande känns rätt för dig också - även efter några år. Det är ju ett otroligt givande jobb. Vart läste du? :)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0