Matmarknad (Huangshan)

Idag har vi faktiskt för det mesta bara gått runt och roat oss i Huangshan. Till att börja med så råkade jag och Saga försova oss, så vi fick skynda till bussen för att hinna möta Anders och Cilla i tid. Haha. Duktigt! Senare var vi och besökte en matmarknad, vilket var en ny och lustig upplevelse. Inte riktigt samma stil som hemma, och definitivt inte samma krav på förhållanden för försäljning som de vi har hemma. Haha. Här ligger allt framme hela dagen, och även om kineserna är väldigt noga med att det ska vara rent där maten är så blir det naturligtvis smutsigt efter ett tag. :P Jaja, de utgår ju från att all mat tillags och att inget här äts rått.



Sedan passade vi även på att shoppa en del, så nu blir vi snygga inför presentationen av vårt arbete här i Kina. ^^ Exakt hur vi kommer se ut det avslöjar vi inte, om ni är nyfikna så får ni helt enkelt komma till skolan när det är dags, men jag kan säga att vi kommer se kinesiska ut. ;) Haha. Dessutom har jag hittat ett par byxor. Eftersom jag är så kort och liten är byxorna här perfekta för mig. Haha. Hemma har jag jättesvårt att hitta byxor som är lagom på alla håll och kanter, men här är det lätt som en plätt! :)

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0