Att äga en pippitröja

Jag är lycklig jag. I helgen fick jag nämligen en pippitröja av min fina mamma. (Egentligen ville hon nog behålla den själv, men hon kan naturligtvis inte stå emot sina döttrar när hundblicken väl slår till.) Den är verkligen fin, min lilla randiga, stickade tröja. Jag har suktat efter en pippitröja i säkert dryga året nu, och kan för mitt liv inte förstå varför jag inte bara köpt mig en. Hur svårt kan det vara? Tur är väl att jag har fina föräldrar. Ni kan ju gissa vilket plagg i min garderob som just nu toppar favorit-listan.. Tack fina mamma. ♥ Du kan kanske få låna den någon gång. Om du är snäll. Väldigt snäll. (Men bara kanske.)

Kommentarer

Mammi

Postat 2012-08-06 22:07:52

Misstänker att det där kanske ska stå med stora bokstäver. är väl utnött innan jag hinner få mina klor i den..

Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Postat 2012-08-07 18:40:07
Blogg: http://nastanperfekt.blogg.se

Jättesnygg och praktiskt att ha samma storlek! ;)

Ledsen att det dröjt så länge innan jag svarat.. Kommit en massa semester i mellan, men alltid kul med nya ansikten i bloggen.

Jag pluggade först till socionom, tog studieuppehåll och jobbade ungefär 6 månader innan jag blev gravid. Under graviditeten pluggade jag distans till undersköterska, men tog aldrig den examen. Under mammaledigheten så kom jag på idéen att jag ville bli lärare och började plugga samtidigt som jag var mammaledig med Emma. Började i januari och hon hade inte dagisplats förrän i mars. Men det funkade överraskande bra. Man blir effektiv som förälder och vi hade farmor som kunde rycka in som barnvakt då och då. Jag läser på Södertörns högskola i Stockholm.

Nu är det ju en ny bebis i magen och jag ska boka ett möte med syo på vår skola och se hur vi kan lösa det. Det är nämligen så att vi som läser sista kullen på gamla utbildnignen inte gärna beviljas studieuppehåll alls.. möjligtvis nån kurs. Så planen är att jag ska läsa klart hela höstterminen (slutar 20/1 och mitt BF är 25/1) och sen ta ledigt första månaden och sen plugga heltid med bebisen. Får verkligen se hur det går och om de går med på det... Att vara föräldraledig är ju en rättighet och eftersom jag kommit in på utbildningen tror jag att det är deras skyldighet att se till att jag får min examen... Men som sagt vi får se vad de säger!

Att plugga med Emma tycker jag inte har varit några problem alls. Det är många på mitt program som har småbarn så man får full förståelse om man måste ta med barn när de är lite små sjuka eller dagis är stängt och det är obligatorisk närvaro.

Just som lärare tror jag att det är en fördel att ha barn och veta lite om hur barn funkar, speciellt om man är lite yngre. det blir en annan aktoritet.

För min egen del har det inneburit både för och nackdelar att plugga med småbarn hemma. Det gör underverk för disiplinen - man måste verkligen sitta när tid ges, för "sen" kanske inte blir som man tänkt sig.. nackdelen är tidsbristen... Men om man är 2 om barnen brukar det också lösa sig. En annan fördel är att det är lätt att vara flexibel när man studerar, man kan hämta tidigt från dagis och hitta på något kul om det blivit mycket sena dagar..

Om det är något mer du undrar är det bara att fråga.. ;)

Nelly

Postat 2012-08-13 12:23:04
Blogg: http://nempanz.blogg.se

Ska också införskaffa mig en sådan tröja, mysigt nu till hösten !

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0