Två gånger tolv - året i bilder ♥

2012 blev tveklöst ett av de roligaste åren i mitt liv - om inte det allra roligaste. Fantastiska utlandsresor, oerhört roliga jobb (så roliga att de fick mig att helt byta inriktning på karriär), antagning till en synneligen ovanlig möjlighet hos Handelsbanken (vilket jag är så enormt tacksam för), en lägenhetsflytt, nya studier och jag passerade 20-årsstrecket. Ja, och så fick vi njuta av den tokroliga vägen (tillsammans med de underbaraste människorna) till den magiska dagen då vi blev man och fru, samt allt fint därefter.
 
Januari
 
Det första jag gjorde detta året var att njuta av Sydafrika och allt vad det innebär. Efter vi kom hem började jag läsa strökurser på Göteborgs Universitet samt jobba extra som lärarvikarie på högstadiet. Vi bestämde oss för att leta ny (större) lägenhet och började träna Jujutsu tillsammans.  
 
Februari
I början av februari flyttade till vår nya lägenhet och levde i totalt kaos innan den blev renoverad. Daniel ställde frågan om jag ville bli hans fru (vilket jag naturligtvis ville), och vi påbörjade planeringen inför vår stora dag.
 
Mars
Årets tredje månad blev en synnerligen trevlig sådan. Melodifestival-inspirerat systermys (vilket resulterade i några mindre lyckade schlager-videos) och en hel del roliga vikariejobb. Pappas födelsedagsfirande kombinerade vi med middag i Sydafrika-anda. Jag passade dessutom på att få revbenen insparkade (av hästen) och spendera en mamma-dotter-natt inne på akuten (mamma höll mig sällskap).
 
April
Vi hade så fullt upp med att hinna med vardagen att april bara rusade förbi - mycket tid lades på studier, jobb och att fixa i lägenheten. Bröllopsinbjudningarna blev klara och skickades iväg till nära och kära. Jag sökte in till Handelsbankens studentprogram 2012 och vi avslutade månaden med att åka till Tyskland tillsammans med Daniels föräldrar.
 
Maj
I maj blev vi äntligen klara med allt i lägenheten, och hann dessutom måla om några av våra möbler. Jag blev tillfrågad om att komma till intervju på Handelsbanken (vilket jag såklart tackade ja till). Jag skrev min sista  tenta för vårterminen och busbebisen (unghästen) flyttade in hos mina föräldrar. 
 
Juni
Under sommarlovets (om man nu fortfarande kan kalla det lov) första månad spenderade jag, tillsammans med Ida, en solig vecka på Kreta. Jag fick det extremt roliga beskedet att jag var antagen till studentprogrammet och började arbeta på Handelsbanken (i Partille) strax efter det. När vädret så tillät packade vi picknick-korgen utforskade området där vi bor.
 
Juli
I juli spenderade jag dagarna med jobb på Handelsbanken och däremellan passade vi på att grilla, bada och njuta av solen (när nu den tittade fram). Vi firade Daniels födelsedag, samt jagade brudklänningar i hela Göteborg och lite till. Bästa tjejerna fixade en fabulöst fin möhippa, och jag tog med min mamma på SPA. Jag tackade även nej till min plats på Handelsbanken och till civilekonomprogrammet, och sökte istället in till ämneslärarprogrammet.
 
Augusti
Augusti blev årets mest fullspäckade månad. Vi jobbade de första veckorna och hann dessutom med att gå på Daniels kusins fina bröllop samt åka ut till skärgården på ett himla trevligt 60-årskalas. Resten av tiden ägnade vi åt bröllopsförberedelser tillsammans med vårt egna bröllopsfölje (vilket resulterade i många sena nätter och konstant skrattkramp). Ja, och så blev vi herr och fru Edholm. ♥ 
 
September
Vi började september med att bara ägna oss åt varandra och njuta av lugnet efter stormen (på vår bröllopsresa) i Italien. Väl hemma igen började jag mina studier på lärarprogrammet medan Daniel tog upp plugg och jobb. Bröllopsannonsen kom in i tidningen vi plockade iordning allt som vi tidigare inte hunnit med hemmavid. Både jag och Daniel åkte på dundersjukan #1 (tur var väl att den inte höll i sig så länge), och jag fick ett alldeles fantastiskt 20-årsfirande.
 
Oktober
Oktober blev månaden då vi fick försöka skapa ett fungerande system för att få ihop alla nya saker i vardagen. Jag tog mig an en veckas (fantastiskt roligt) vikariejobb och "pausade studierna" i några dagar. Vi använde födelsedagspresenten jag fått av svärföräldrarna och ägnade en helg åt varandra, medan vi passade på att gå på chokladkalaset här i Göteborg. Ja och så skrev jag min första tenta på lärarutbildningen (vilken visade sig ha gått väldigt, väldigt bra).
 
November
Årets näst sista månad var vi iväg på, samt höll i, en herrans massa middagar vilket gjorde den annars så gråa månaden synnerligen trevlig. Jag hade min första, och förövrigt tokroliga, VFU-period med skolan vilket mest bekräftade att jag har valt rätt utbildning. Jag hade skrivkramp i en vecka, men nog fick vi iväg alla tackkort från bröllopet också!
 
December
December hade mycket att bjuda på i år, och inte minst all underbar snö! Jag kan inte nog tacka min föredetta bankkollega för dunjackan hon gav mig - den har använts flitigt detta året. Jag påböjade terminens solklart roligaste kurs och hade myskväll i julanda med jordens finaste kursare. Vi hade det årliga julbaket (som alltid blir lika lyckat) hos farmor och farfar och mystittade på hela årets julkalender (kan inte minnas när det hände senast). Julen blev alldeles magisk - ja kanske den bästa någonsin - och ledigheten därikring har ägnats åt familjmys mest hela tiden, bortsett från en extremt rolig kväll med klassåterträff (från gymnasiet).
 
 
Som ni ser kommer 2013 få svårt att toppa sin föregångare, men vem vet. Nytt år med nya möjligheter! Livet blir trots allt vad man gör det till så nu kör vi! Gott nytt år allesammans! :)

Kommentarer

Natalia Richardson

Postat 2013-01-02 20:45:53
Blogg: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/

Hoppas nya året blir bra.

cornelia

Postat 2013-01-06 19:38:00
Blogg: http://www.cornelias.spotlife.se

Gud vad jag blir inspirerad av dig! Shit du är bara ett år äldre än mig, och gift! :D Hur underbart som helst! Jag såg att du blivit antagen till studentprogrammet men att du tackade nej. Jag är nyfiken och har några frågor. Jag ska själv börja plugga juridik till hösten och tänkte söka. Har du några tips på vad man ska tänka på när man skriver ansökan? Hittar ingenting på internet hur den ska se ut. Det kanske inte har kommit upp än, men jag vill förbereda mig. :) Skulle bli så glad om du svarar, tusen kramar och lycka till med lärarstudierna. Så himla bra att du följer hjärtat, det kommer man längst på!

Svar: Åh tack snälla för den fina kommentaren! :) Absolut, ett svar kommer upp snart! Kram
Hanna

Mamma till William och Wilma

Postat 2013-01-18 09:56:06
Blogg: http://blondis81.blogg.se

God förmiddag..Fina bilder du delar med dig av.Ha en fin fredag.kram

Johanna / Fru form o fix

Postat 2013-01-18 20:07:38
Blogg: http://jdolk.blogg.se

Vilket händelserikt år du haft och grattis till giftemålet! Tack för din fina kommentar hos mig och trevlig helg!

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0