Uppdatering: nya lägenheten och flytten

För det första vill jag säga sorry att det bara blivit text och väldigt få bilder det senaste. Jag ska bättra mig! Bara för att ni ska få se någon bild lägger jag in den första bilden jag laddade upp på bloggen. Haha. Nya bilder kommer! Promise! :)
 
........sakda
 
Det jag ville med detta inlägget var egentligen bara att ge er en snabb uppdatering om hur det ser ut på boendefronten just nu. Som ni vet så var jag inte heeeelt nöjd för en vecka sedan. Rättare sagt allt annat än nöjd! Hur som helst så bestämde vi oss för att åka till kontoret och prata med dem. Sagt och gjort. De lovade att kolla över allt ännu en gång och bad oss skicka över den lista jag skrivit över allt som inte var "helt okej". Så, de fick ett mail med en 3 km lång lista, och ett meddelande som förklarade läget. Idag ringde de tillbaka och damen lät meddela att "det var hemskt att vi kände det så. Så ska vi absolut inte behöva känna inför att flytta in i en av deras lägenheter". Efter att jag kanske inte var helt snäll mot dem i mitt mail då jag ställde ett litet ultimatum, fick vi nu meddelat att en målare kommer dyka upp under första veckan (istället för efter 3 månader som ursprungsplanen var). Dessutom lovade de en ommålning av ALLT i lägenheten, vilket inte var helt klart från början om vi säger så. De ska även skicka dit en gubbe som nu ska se vad han kan byta ut, alternativt laga. Känns detta bra, oh ja! Hon sa även att vi, om det var något "fel" efter att vi flyttat dit, bara behövde höra av oss så skulle det genast ses över. Woho! Nu så! Äntligen känner jag mig hoppfull igen inför detta projekt. :) Delar av arbetet klarar vi naturligtvis att utföra på egen hand, men att renovera en hyresrätt från grunden kändes inte riktigt aktuellt.
 
Nu är vi hur som helst väldigt nöjda, som ni kanske förstår. Lägenheten som sådan är nämligen toppen för oss. Nu har de åtminstone garanterat att göra den fräsch. Kvarstår gör bara att vänta och se om de står för sitt ord. Men det utgår vi ifrån. :) 1 februari - nya lyan här kommer vi!
Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0