Livet som nyanställd på Handelsbanken

Nu har jag tagit mig igenom mina två första dagar på Handelsbanken och kan med glädje meddela att jag trivs alldeles utmärkt. Kollegorna är helt fantastiska, man får träffa så otroligt många kunder och det känns verkligen mysigt att gå till jobbet. Det är som det ska vara med andra ord. Naturligtvis kommer jag få det tuffare med tiden, och till hösten.. ja ojoj vad jag har att göra när hösten kommer. Jag har kikat lite på min preliminära utvecklingsplan och jo, nog har jag en hel del moment att gå igenom. Himla tur att jag har 3 år på mig! Jag ser ändå fram emot det. Det är en utmaning som jag definitivt känner mig mogen för. Just nu är det bara för mig att njuta av att inte ha riktigt SÅ många krav på mig. Nu måste jag "bara" göra ett bra jobb, men i övrigt så ligger ingen press på de saker jag nu får gå igenom, prova på och om några veckor ska sköta på egen hand. Det är självfallet himla skönt för mig. Jag kommer gärna in i bankens "tempo" innan det börjar ställas riktigt höga krav på allt jag gör. Det sista jag kan berätta nu är väl att jag fått en otroligt fin och rar handledare som i sanning är jordens sötaste. Vi 'klickar' verkligen, och det känns helt rätt. Hon bad faktiskt chefen om att få "ha ansvaret" för mig, så jag antar att känslorna är ömsesidiga. Det känns väldigt tryggt för mig och jag är helpepp på detta nu. Om jag jobbar kvar om 10 år vet ingen idag, men i nuläget trivs jag oerhört bra. Vad kan man mer önska? Jag känner mig så priviligerad i och med att jag har fått den här möjligheten och det gör mig väldigt glad. Idag är livet som Hanna väldigt trevligt att leva. :)
 
 
Fint väder har vi också. Strålande sol! Humöret blir onekligen på topp dagar som dessa. :) Nu ska jag passa på att njuta av tiden med min fina pojke, när vi båda är hemma, och bara mysa. Ladda upp batterierna inför morgondagen. Jag ska nämligen iväg på ett morgonmöte. Alltid spännande. :)
 

Kommentarer

Maja

Postat 2012-06-27 00:06:48
Blogg: http://majakuoppala.blogg.se

SV: tack så mycket :D

Henrik

Postat 2012-06-27 17:09:16

Heej Hanna, hittade din blogg när jag letade efter information om Studentprogrammet, kul att höra!! Nu är vi "kollegor"!!!:) // Killen bredvid dig på intervjun med det lockiga håret

Svar: Tjena Henrik! Haha, härligt! :D Åh så skoj att du kom med! Misstänkte nästan att du skulle komma med du också. :) Oj så spännande! :) När börjar/började du jobba? Och vart? Har ju så många frågor! Det blir kalaskul att träffas till hösten och se hur allt går för dig också. (Du kan ju alltid slänga iväg ett meddelande på fb, så kan vi hålla lite bättre kontakt.)/H
Hanna

Victorias fotovärld

Postat 2012-07-02 13:58:07
Blogg: http://victoriarennerstahl.blogg.se/

Låter toppen att du har fått ett jobb som du trivs med!

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0