Akutshopping inför Grekland och till sommargarderoben


 
Äntligen hemma igen och redo för att börja packa greklandsväskan ordentligt. Jag hade ju, tills för ungefär en vecka sedan, siktet inställt på Grekland om en månad. Haha! Min tidsuppfattning har verkligen fått spelet tror jag. Jag åker ju faktiskt redan nu på torsdag. Tidigt på morgonen. Det var när jag insåg detta som jag också insåg att det blev lite stressigt..
 
När tjejer säger "jag har inga kläder att ha på mig" så vet vi alla vad det innebär; man har en hel garderob FULLPROPPAD, men det finns inget man tycker passar perfekt till just en dag. Idag insåg jag att jag faktiskt inte hade något att ha på mig. På riktigt. I min garderob låg ungefär 3(!) linnen och t-shirts, and that's it. Allt annat är (tydligen) utslitet, extremt urtvättat, trasigt eller har fläckar som inte går bort oavsett vilka medel jag provat tvätta dem med. Och i ärlighetens namn så ÄR 3 tröjor för lite.. Det klarar jag mig knappt på en vecka i varma (svettiga) Grekland, och även om jag skulle göra det så skulle jag ju behöva gå naken när jag kom hem och allt behövdes tvättas. Så, det blev akutshopping i stora staden dagen till ära.
 
I vanliga fall är jag tacksam för att jag inte ser saker jag vill köpa vart jag än går, det blir lätt väldigt mycket dyrare än man tänkt sig annars, men idag ville och behövde jag hitta saker och då fanns inget. Verkligen inget. Eller ja, inget som passade och föll mig i smaken. Oavsett prisklass. Så sista timmen innan de skulle stänga affärerna fick jag ju stressa som en liten gnu och köpa något "bara för att". Dock blev det himla bra ändå, och de sitter som en smäck. 4 basplagg fick följa med hem och två somrigare och tunna koftor. Så nya läxan att lära sig är väl att köpa kläder lite nu och då, i takt med att man plockar ur garderoben. Annars står man där med ett nytt jobb, nya studier eller en resa och måste välja mellan att gå naken eller se sunkig ut första dagen. Ingen höjdare.
Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0