När vi utbytte löften

Fotografer: Hannes Sandahl och Johannes Jansson 
 
Jag har fortfarande sådär lyckobubbel i kroppen efter den där dagen. Den stunden. Jag var så nervös att jag allvarligt funderade på om jag skulle dö lite. Och om inte dö, så åtminstone skaka sönder ett ben eller två i kroppen. Varför? Vet inte. Det bara var så. Ljudet av kyrkklockorna som långsamt det tonades bort, väntan på att dörrarna skulle öppnas och musiken börja spelas. Ja herre min skapare vad nervös jag var just då. Precis som det ska vara.
 
Och så blev det, trots all den där nervositeten, en av de absolut finaste stunderna i mitt liv. Allt var så fint. Vår mysiga präst, fönsterdekorationen som farmor och farfar ordnat, den underbara sången (i alla dess former), alla gästerna (ja de var såklart himla fina), min stiliga pappa - ja han är ju lite för snygg för sitt eget bästa alltså - och precis allt blev sådär magiskt som bara bröllop kan vara. Rösten stockar sig lite för mycket i halsen och man snörvlar aningen för högt - precis som det ska vara.
 
Trots allt det där fantastiskt fina runtomkring, så finns det inget som ens kan mäta sig med min man. Han är så väldigt fin. Ja, sådär riktigt "en hel fjärilfarm i magen-fin". Med honom är jag nog nästan lite för lycklig för mitt eget bästa. Om man nu någonsin kan bli för lycklig. Ja, honom älskar in i det oändliga - precis som det ska vara när man valt att lova någon sin eviga trohet.

Kommentarer

Emily

Postat 2012-10-17 20:53:26
Blogg: http://positiivaarne.blogg.se

Åh vilka underbart fina bilder, och ni ser verkligen lyckliga ut tillsammans :)

Svar: Tusen tack du fina! :) Ja, vi är verkligen lyckliga - tur är väl det ;) Kram.
Hanna

Maria

Postat 2012-10-22 12:20:12

Vad underbart att läsa och vilka underbara bilder. Fick gråten i halsen =) Tänk att jag och min fästman ska få vara med om detta, fast på vårt underbara vis, om snart bara ett halvår. Kram

Svar: Ja, bröllop är magiskt och ni har verkligen så mycket skoj att se fram emot! Så spännande! :) Håller alla tummar jag har för att er dag blir perfekt! Kram
Hanna

Mone

Postat 2012-10-22 19:33:13
Blogg: http://onlymeep.blogg.se

så vackra bilder :)

Svar: Åh tack snälla! :)
Hanna

Renata

Postat 2012-10-23 14:56:00
Blogg: http://renatas.blogg.se

Så vackert!! Ni var så fina :) stort grattis till er och hoppas er kärlek är lika stark när ni är 80 år :)

Svar: Åh tack snälla för din söta kommentar! :)
Hanna

frubalken.blogg.se

Postat 2012-11-25 20:06:56
Blogg: http://frubalken.blogg.se/

Gud så vackert!

Svar: Åh, vad glad jag blir!
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0