Att ge sig själv ledigt

Ibland räcker tiden verkligen inte ens till hälften av allt man skulle vilja hinna göra. Nu har jag väl haft sisådär 3 ton kurslitteratur att ta mig igenom, en redovisning att förbereda (till idag) och självfallet en liten söt inlämning till morgondagen. Ja, sedan har vi ju tenta i nästa vecka också. Det blir lätt en hel del att göra då. Utöver det vill jag ju gärna ha betat av en del, så jag kan "få ledigt" på min egen 20-årsdag (som faktiskt råkar vara så snart som imorgon). Och det där med blogguppdatering känns helt plötsligt inte som jordens viktigaste sak att lägga tid på, om ni förstår vad jag menar.
 
Men jag sitter då rakt inte bara inne på en stol och pluggar dagarna i ända. Det får ni inte tro. Nej nej. Så hemskt är det inte. Inte än åtminstone. I helgen var jag delvis hemma (hos mina föräldrar) och födelsedagsfikade mumsig tårta. (Egentligen var det tänkt som min mormors födelsedagsfirande, men även jag fick komma med på ett hörn. Ett ganska stort hörn om vi ska vara ärliga.) Ja och sedan var jag på finsittning med de andra nollorna på skolan, vilket även det var både gott och trevigt. Nu till helgen som kommer har jag inte heller på plan att ägna mig helhjärtat åt studierna. Nej verkligen inte, för då blir det lite mer födelsedagsfirande och fikande för min del. Ganska skönt det också! Ibland måste man få koppla bort alla måsten, och bara slappna av lite. Jag inbillar mig åtminstone det.
 
På tal om att koppla av. Bröllopsresan. Jag lovar lovar lovar att det ska komma ett inlägg där jag berättar lite om den: vart vi var, lite om utflykterna vi var på och SPA-behandlingarna. Jag har bara inte tid att ta allt på en gång. Men det kommer. Tids nog. Håll utkik! Och har ni frågor så langa hit dem bara.

Kommentarer

oliv

Postat 2012-09-28 18:56:27
Blogg: http://uhoh.blogg.se

sv. tack så jätte mycket!:)

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0