London - Day 1

Foton kan aldrig ge en riktigt rättvis bild av känslan som verkligheten erbjuder. Det är ett faktum som vi helt enkelt måste acceptera. Däremot kan de vara en himla fin hjälp för att minnas alla saker och för att andra utifrån ska kunna uppleva en liten del av vad man själv varit med om. Så, här får ni följa med på en snabbtur till London och en flashback från vår helg.

 
Jag måste säga att det hela började väldigt bra då vi på kvällen blev uppflyttade vad beträffade standarden på hotellrummet (Hilton London Metropole Hotel). Utsikt (även om det var aningen mörkt just då) från våning 12 och med varsin queen size-säng - svårt att klaga. Min kära far var nog lite trött för efter middagen slocknade han på två röda. Utan att överdriva kan vi säga att jag inte var sen att följa hans exempel.
 
 
Pappa kickade igång fredagen med pulverkaffe (ingen storhit precis) och lite morgonläsning i form av en London-karta. Dagens strapatser planerades i grova drag och jag.. Ja, jag hade fullt sjå med att pallra mig ur sängen innan klockan nio - att hantera tidiga morgnar är inte min främsta talang här i livet. Alla är vi bra på olika saker, som min far brukar säga.
 
 
Ut från hotellet kom vi, efter att ha fastnat i en stoppad "snurr-dörr" och därefter blivit räddade av en 5-årig flicka (tur att vi är vuxna och "så bra på att klara oss själva"), och en stunds runtvinglande senare hittade vi in till en frukost på Selfridge. Mätta och belåtna strosade vi sedan vidare längs Oxford Street, småpratade och passade på att suga in allt. 
 
 
Vi konstaterade att London minsann är en ganska häst-anpassad stad och att synen på djur skiljer sig en del från i vårt kära Sverige. Inte går du på promenad med en flock okopplade hundar mitt i en svensk storstad? Nä. För oss som egentligen är riktiga lantlollor kändes det ganska trevligt ändå. Med många djur överallt. Nåja, tillbaka till ämnet. Vi svängde, som ni ser, även förbi Buckingham Palace och spanade in drottningens lilla lya. Vi hann också se en VIP-transport som flög fram längs Londons gator. Lite som i en ball film. (Jo, det är viktigt att nämna den där transporten.. Kalla mig tönt, men den gjorde ett starkt intryck på mig!)
 
 
Solen gjorde oss sällskap både en och två gånger under dagen och vädret var i sanning inte alls så dåligt som vi från början varit inställda på. Jag räknade med regn, regn och nu ska vi se här.. Juste ja, regn. Därav valet att lämna den tunna vårjackan (i tyg) hemma och istället lämna plats för oljerocken. Well, allt kan inte bli som man tänkt sig. Om vi ska vara ärliga kändes detta som ett helt okej avsteg från utgångsplanen.
 
 
Avslutade fredagen gjorde vi på Her Majesty's Theatre, där vi satt bänkade framför The Phantom of the Opera. Jag säger då det, vilka människor! De är ju så duktiga att man nästan trillar av stolen. Nästan löjligt imponerande! Fler åsikter om själva musikalen i sig kanske kan komma i ett senare inlägg. 

Kommentarer

Josefine

Postat 2013-04-30 17:21:02

Åh vad härligt ni verkar ha haft det! London på våren är inte helt fel :) Och vilket hotell dessutom!

Svar: Ja vi kan verkligen inte klaga! :) Det var en himla välbehövlig "paus från vardagen" - så lyckat! Hotellet kan absolut rekommenderas! Kram :)
Hanna

Sofie

Postat 2013-04-30 21:00:35
Blogg: http://www.highvoltage.blogg.se

ååh va härligt!

Svar: Jo minsann! :)
Hanna

Pappa

Postat 2013-04-30 21:29:17

En riktigt bra dag med en fantastisk dotter, tack!

Svar: Tack själv, världens bästa! :) Kram!
Hanna

Em

Postat 2013-04-30 21:45:08

Åh vad härligt att ni fick sol!!

Svar: Åh ja visst var det! Lycklig! :)
Hanna

Maria

Postat 2013-05-01 08:59:19

Iiiih! Den musikalen är en stor dröm för mig att se live! Var Jöback med? Han har ju varit med i olika. Det låter fantastiskt allt!

Svar: Ohhh! Varför är jag inte förvånad att vi är lika även där? ;) Hihi! Nä nu var det någon annan snubbe med heeelt okej pipa som sjöng på scenen. Fasligt bra var det hur som helst! :')
Hanna

☆Z I N J A☆

Postat 2013-05-01 09:59:27
Blogg: http://zinja.blogg.se/

åh vad mysigt!
jag ska till London nästa år :D

Svar: Ja det var i sanning härligt :) Åh så skoj - då har du mycket att se fram emot!
Hanna

Fia

Postat 2013-05-03 18:29:12
Blogg: http://fiasfight.blogg.se

Hilton hotellet är helt underbart, bodde där i höstas :)


Svar: Ja de levde verkligen upp till förväntningarna! :)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0