När man måste börja räkna fördelarna

Detta med att vara sjuk är inte min grej. Inte ens lite. Jag vet inte om det egentligen kan sägas vara någons grej, men jag blir lätt tokig av det. När Daniel blir sjuk är det riktigt illa - då ligger jag nästan döende. Okej inte döende, men extremt sjuk åtminstone. Nu åkte han på dundersjukan och jag lyckades på något otroligt sätt slippa undan.. Trodde jag. Men icke då. Dagen efter att han piggnat till började det gå utför för mig istället. Så nu sitter jag och svär över denna sjuka som ännu inte kommit på tanken att börja ge med sig. Jeeeez, hur länge har den tänkt hålla mig på sträckbänken såhär!?
 
Inga skolarbeten jobbas undan, inget jobb blir gjort och i huset ser det ut som om ett helt dagis jazzat loss. Och vad gör jag? Jo, jag ligger i soffan, ser ut som om jag försökt härma allas vår Rudolf (av färgen på nästan att döma), mår apa och fascineras av hur snabbt världen kan snurra när man reser sig för fort. Yeah. Känns sådär lagom produktivt.
 
 
Men så kommer man till det där läget när man bara måste inse att man är sjuk och lika gärna göra det bästa av situationen. Ungefär där befinner jag nu. Så vad gör jag när allt känns tungt och nästintill omöjligt om inte.. Planerar! Planerar födelsedagar, planerar stundentfirande, planerar resor, planerar inför sommaren, planerar 100 projekt, planerar.. Eh, allt! Det är faktiskt inte helt fel att få det gjort. I god tid dessutom. Daniel kommer väl bli tokig när jag lägger fram en komplett 5-årsplan för våra liv (hah!), men han får nästan skylla sig sig när han är hemifrån 8-20 samtidigt som jag är sjuk och dessutom sjukt uttråkad. Nästan. Vi får inte heller glömma att det  faktiskt var han som smittade mig från första början. Inte schysst!

Kommentarer

isabella

Postat 2013-04-15 12:32:34
Blogg: http://www.nattstad.se/isabellalovisa

Så söt bild!

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0