När spenderarbrallorna åker på

 
Hur gick detta till? Jag trodde att jag för bara någon vecka sedan konstaterade att jag visst hade kläder i garderoben. En hel del dessutom. Och jag hittar aldrig något jag vill ha. Så. Hur? Nu ville jag ha blusar, gick in i en affär, plockade på mig allt jag gillade och insåg allt passade. Det har inte hänt på.. Eh.. Ja minst 1,5 år. Antagligen mer. I normalfallet ser mina shoppingrundor ut ungefär såhär: jag och Daniel går in i en affär, 10 minuter senare ger jag upp och börjar hävda att jag inte hittar ett enda vettigt plagg i hela stan, jag blir lite som en tjurig 3-åring och Daniel får därefter vara den som står för "go-et" under resterande del av rundan. Alternativt tillägg kan vara att han får muta mig med glass. Ni hör ju själva, jag har blivit hopplös när det kommer till shopping. Helt hopplös.
 
När jag nu kom hem med flera kassar som jag lyckats få ihop själv var gjorde Daniel stora ögon. Bland de första kommentarerna var "du har alltså orkat leta och dessutom lyckats hitta saker själv.. helt ensam?" i lätt frågande ton. Jo, idag hade jag tydligen fått på mig spenderarbrallorna. Se där! Så sommarblusar och underkläder (vilket jag bokstavligt talat aldrig lyckas hitta i vanliga fall) har jag nu proppat in i garderoben. Det där med att vänta med att shoppa tills jag åker till London, som en gång i tiden var en plan, höll visst inte riktigt. Nåja, jag får bara komplettera med lite "roliga saker" från London istället - inte helt dumt det heller. 

Kommentarer

Josefine S

Postat 2013-04-23 15:11:19

Härligt när man hittar fina saker som passar! :) De har ju byggt ett till Primark på Oxford Street nu, 4 våningar varav 3 av våningarna består av tjejkläder, förhoppningsvis blir det svårt för dig att inte hitta något :P

Svar: Ja visst är det!? :D Ooh, se där! Tur att jag har dig som håller koll på London och informerar mig om saker som dessa - jag har ju noll koll! :P Kram
Hanna

Josefine

Postat 2013-04-23 20:41:05

Det gäller bara att gå åt rätt håll då gamla Primark ligger i ena änden och nya Primark i andra. ;) Annars kan man ju alltid gå längs med hela Oxford Street, så man går förbi båda :P Hoppas att ni får riktigt mysig resa ihop! Kram!

Svar: Vi får dock se vad far min säger om alla shopping-planer ;) Nåja, det löser sig! Tack snälla, det hoppas jag också! Kram goding :)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0