Det där med att ha många bollar i luften

Konstant minst sju bollar i luften samtidigt, ja det är lite så vardagen ser ut just nu. Inte för att jag direkt har något emot det, men jag blir så trött i kroppen av det. Ja. Fast allt kan såklart inte vara perfekt hela tiden. Och som det är nu värdesätts myskvällarna desto högre, vilket inte är fy skam det heller. Helgerna har verkligen blivit "äta finmat, mumsa desserter och dricka vin"-dagar. Sådär så vi sitter och skrattar i mun på varandra och har långmys i soffan, bara för att få lite avkoppling.
 
Funderar skarpt på att slänga ihop en ny laddning med vit chokladmousse - löjligt gott!

Nu måste jag nog ändå säga att jag borde få min dos av återhämtning. Igår var planen att ta en välbehövlig liten fika med världensbästaJenny. Eller ja, egentligen har det varit på plan länge med det har alltid kommit annat i vägen i sista stund. Och det fungerar bara inte, att inte träffas på länge. Tanken var en fika på en timme eller en och halv, kanske.. När vi hade passerat 4 timmar på det där caféet behövde vi börja packa ihop. Lägg märke till behövde. Om vi var färdigpratade? Nä inte på långa vägar. Så det där med distans är verkligen inte vår grej. Nog för att vi pratar över telefon ofta, men det är inte alls samma sak. Och nu har det inte ens funnits tid för telefonsamtal det senaste, vilket innebär katastrof, om än av den mindre sorten. Eller som Jenny så fint uttryckte det: "du brukar alltid finnas bland mina senast ringda kontakter men nu.. Jag blev lätt förtvivlad när jag behövde BLÄDDRA för att hitta dig! Det kändes fruktansvärt." Hur som haver, 4 timmars Jenny-dos bidrar onekligen till att världen börjar vändas rätt och energin återvända igen.
 
Sedan kan jag inte förneka att en ledig dag (idag) inte gör sitt till. Livet som hemmafru är definitivt inte otrevligt att ha någon gång ibland. Nu kan jag mysa runt i hemmakläder, städa lite lagom, plugga lite när jag känner för det, gå ut i det fina vädret och lugnt vänta på att andra halvan ska komma hem. Ja samla energi inför kvällen helt enkelt. Ni förstår, när andra halvan kommer hem ska vi göra oss iordning och sedan dra iväg mot en annan del av staden. Vi är bjudna på middag hos finaste Emelie och hennes Andreas vilket ska bli hur roligt som helst. På riktigt. Världens bästa start på helgen.
 
Ja och sedan tar vi helg. Det innebär fler "äta finmat, mumsa desserter och dricka vin"-dagar, och då kan man inte annat än hamstra energi.

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0