När helgens planer ändras

Nej den här helgen blev ju inte riktigt som planerat. Tanken var att få besök av en kompis, men icke - han blev sjuk. Så vi fick några dagar för oss själva istället.
 
Jag har fått alldeles för långa, men ack så sköna, sovmorgnar och Daniel har som vanligt startat ett mindre (kudd)krig här hemma varje morgon. Han vill alltid komma och "gosa" (han bara hittar på - egentligen är han inte det minsta gosig, utan bara busig) när jag väl vaknat, vilket normalt sett börjar med att han ska "hjälpa mig att vakna liiiite till" och slutar med att jag ligger på golvet alternativt står inrullad som en vårrulle i våra täcken och med kuddar lite överallt. Väldigt gosigt. Not. Han är alltid toknöjd med sig själv efteråt, ungefär som en treåring som just genomfört ett busigt hyss. Behöver jag nämna att jag ibland blir lite frustrerad? Tur är väl att man har ett (relativt) trevligt morgonhumör och tålamod som ändå är värt att nämnas. (Ja men så har jag ju fått stå ut med liknande påhitt hela min uppväxt, då jag har en synnerligen kreativ far som alltid funnit stort nöje i detta med att väcka morgontrötta människor - förslagsvis hans döttrar - på de mest irriterande och påhittiga sätt. Han är lite av en expert faktiskt.)
 
Jag hade även på plan att ge mannen storstryk i pingis nu i helgen.. Det gick sådär. Jag var inte riktigt så grym som jag först hade tänkt mig. Så, med ett småtacklat självförtroende får jag nog erkänna mig besegrad.
Det som faktiskt blev över förväntan nu i helgen är vädret. Fasligt skönt med sol och hela faderallan! Så himla fint och ett riktigt "vara ute-väder". Det tackar vi så hjärtligt för!
Vi har dessutom ätit så så gott nu i helgen! Fredagsmiddagen blev gudomlig och igår passade vi på att slänga ihop pizzor (haha - insåg nu att de faktiskt inte är så estetiskt vackra att se på, snarare motsatsen) som blev fantastiskt lyckade. Dessert har vi också sett till att unna oss, och oj så gott. 
 
Egentligen hade vi väl velat smocka i oss godis också, men se det gick inte. Vi har nu börjat ta tag i detta med sockerbovar och annat dåligt, även om vi inte har några direkt extrema regler. Träning har vi faktiskt börjat ta seriöst nu. Ja hör och häpna, jag går och gymmar. Kan ni tänka er!? Mig på gym. Galet - jag vet. Hur som helst. Godis har vi helt slutat köpa och nu är endast hemmagjorda kakor tillåtna (och då enbart på helger och i måttlig mängd). Fast dricka, det gick bara inte att skippa helt. Inte än. Så det är också tillåtet på helger. Det har vi alltså gottat oss med i helgen - nybakade muffins och rulltårta.
 
Nej nu ska jag återgå till Morden i Midsomer och soffhäng med min bättre hälft. Ja och någon muffin såklart. (Måste ju passa på att njuta av sista möjligheten att gotta oss nu på en vecka!)

Kommentarer

mammi

Postat 2013-02-03 22:19:33

Det låter som om ni har klarat er fint utan gäster. Om ni får tråkigt kan ni ju altid se några avsnitt av lögnen. Det går åt några timmar att fundera åt efteråt. Kram


Svar: Tack för tipset mamma! Turkisk frågesport är ju alltid väldigt fängslande. ;)
Hanna

Nattis

Postat 2013-02-10 06:40:12
Blogg: http://thingsbynattis.blogg.se

Åååh va god pizzan och muffinsen såg ut! :D

Svar: Ja de var inte helt dumma minsann! :3
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0