Busy as a beaver

Hur det känns just nu?
Jo tack..
 
 
Jag är fortfarande helt slutkörd efter förra veckan och det där med "inget fast sommarjobb och extra ledigt kan nog vara bra för mig nu" höll ju i sig cirka noll dagar. Ja inte att jag inte hade tyckt det vore skönt alltså, för det hade jag verkligen, utan mer det att jag inte alls fick så ledigt som jag hade trott. Nehepp. Sommarlov, vilket skämt! Jag får tacka mig själv för årets blåsning. Oh well, tanken på lov har åtminstone fyllt sitt syfte fram tills nu och hjälpt mig överleva terminen, så bluff eller ej fungerade det. 
 
Men förra veckan då. I korta drag kan man säga att måndagen var en heldag med tentor för min del och redovisning av kandidatarbete för Daniels del. Hur kul liksom!? Tisdagen blev en städ- och resdag. Också den dagen var rysligt rolig, som ni säkert förstår. Onsdagen ägnade vi åt svägerskans studentfirande i Skövde samt att jag åkte och skrev terminens sista tenta i Göteborg - en härlig kombination fullproppad med stress. Torsdagen spenderade vi i Stockholm på min kusins studentfirande. Alltid skönt när stora firanden har en så god tidsmarginal och dessutom ligger geografiskt nästgårds.. Och på fredagen, då vi skulle åka hem från huvudstaden, lyckades vi få med en 3 timmar lång paus då vi spanade in väggarna i ett akutrum på Hallstahammars vårdcentral. Min familj måste verkligen älska att resa med mig numera, eftersom jag alltid är den av oss som gör sig illa eller blir sjuk. Alltid. Helgen ska jag inte påstå var hemskt stressig, men nog lyckades vi trycka in en del ärenden även där. På söndagen ansvarade jag för "piffet" inför min svägerskas studentbal och därefter stod vi och länge och väl för att få vinka sådär pinsamt som bara familjen gör och se när hon travade fram längs röda mattan.
 
När allt var klart och vi missat ett tåg hem (något vi inte led nämnvärt av då svärföräldrarna bjöd ut oss på middag under tiden som vi väntade) var vi så trötta att vi nästan svimmade. Hem, hoppa in i duschen, sova och upp tidigt för att jobba dagen därpå. Lätt sliten och mör kroppen måste jag säga. Men tror ni det blev tidig sänggång för vår del igår? Icke. Vi satt och ugglade hemma hos bästa Jenny tills klockan hade passerat midnatt och en bra bit till. Hon åker till vackra Norrland (idag) och blir borta hela sommaren så varje sekund kändes värdefull. För värdefull för att slösa bort. Fast nog kostar det såhär dagen efter..
 
Så hur känns det egentligen? Inte som sommar och ledigt i alla fall, det är ett som är säkert.

Kommentarer

Fia

Postat 2013-06-16 16:15:30
Blogg: http://fiasfight.blogg.se

Ne men har du varit i vackra Skövde, så trevligt :)

Svar: Jajamensan! Det är ju vår home town så att säga - så där brukar vi hamna ganska ofta ;)
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0