Någon speciell fyller år

 
Idag är ingen vanlig dag, nej idag är min pappas födelsedag - hurra hurra hurra! Ja han fyller år och jag har en fetjobbig grammatiktenta att ta mig an; tajmingen är ingen höjdare som ni hör. Om jag hade fått välja själv så hade jag definitivt inte placerat mig i en provsal idag. Nej då hade jag stått och bakat tårta och kakor till min fina far, som för övrigt också råkar inneha titeln "världens bästa far" - det ni! Och så skulle jag ha kramat honom lite extra. Det förtjänar han minsann! ♥ Nu får han kanske nöja sig med lite falsksång i luren istället. Vilket utbyte liksom. Nåväl. Svårt att ändra på det nu, så vi får helt enkelt ta igen det senare.
 
 
Ja men världens bästa pappa. Det är inte alla som har det. Han är faktiskt en av mina allra bästa vänner och det har han nästan alltid varit. Jag är väldigt mycket "pappas flicka", och ju fler år som passerar desto mer lik honom tycker jag att jag blir - inte utseendemässigt då, utan mer sett till personlighet, åsikter och värderingar. Vi är definitivt inte eniga om allt, vi resonerar inte lika om precis allt (även om det är standard att vi gör det) och vi håller inte alltid sams (även om det är ytterst sällsynt att vi är osams numera), men vi är liksom ett bra team. Han är en av de personer jag respekterar mest här i världen och jag kan inte med ord beskriva hur viktig han är för mig. På alla sätt. Att vi nu har en London-weekend inbokad i april känns helt fantastiskt och hur roligt som helst. Det ser jag fasligt mycket fram emot. Senast jag var i London köpte jag med en kylskåpsmagnet med texten "someday I'll find my prince, but daddy will always be my king" hem till honom, och nog tusan stämmer det fortfarande. Jag hittade ju min prins (världens finaste sådan dessutom), men ingen kan någonsin ta pappas plats i hjärtat. Icke. 
 
Så. Grattis på din stora dag pappa! Du är den bäste. Och jag älskar dig till månen och tillbaka. ♥ Du säger alltid att du är så stolt över oss döttrar, så nu får jag passa på att säga desamma - jag är stolt över att ha dig som far och förebild.

Kommentarer

Din enda pappa

Postat 2013-03-23 11:03:47

Väl medveten om att det nog inte är så många nomnerade i din tävling "världens bästa...." blev det inte bättre än att jag råkade ut för en liten förkylning när jag läste inlägget, eller är det skvalp i ögat??? Tack, älskar dig och längtar tills att ni kommer hem igen.

Svar: Haha, papi då! :') Tänk att vi kom hem så mycket snabbare än du väntat dig - ibland har man tur. Älskar dig! Puss.
Hanna

Sofie

Postat 2013-03-23 17:02:38
Blogg: http://www.highvoltage.blogg.se

Va fint skrivet :) och gu va kul med London! Älskar att resa och älskar den staden :) hoppas ni får de superbra, men de tror jag :)

Svar: Åh det tackar jag så hjärtligt för! :) Jo, resor är i sanning inte helt fel, och denna resan blir ju lite extra speciell. Känns fint! :) Kram
Hanna

Anonym

Postat 2013-03-23 19:33:02

Åh vad fint att läsa, så värdefullt =)

Svar: Åh, ja men visst är det. Familjen är ju det finaste i livet :) Kram.
Hanna

Hedda Egerdahl

Postat 2013-03-23 19:58:05
Blogg: http://heddaegerdahl.blogg.no

så utrolig koselig skrevet! veldig fint innlegg :-)

Svar: Åh tack snälla! Vad glad jag blir :') Kram
Hanna

Susanna i Oslo - nygift & gravid

Postat 2013-03-23 22:19:17
Blogg: http://miss0.blogg.no

Vad fint skrivet :) Jag är också pappas flicka :)

sv; Ja, det är mysigt! Fortfarande väldigt overkligt att jag har en liten bebis i magen ^^
Tack så mycket! :)

Camilla ♥ Gravid

Postat 2013-03-24 09:32:07
Blogg: http://mirabilibus.blogg.se

Så underbart skrivet! Stort Grattis till honom!

Mathilda ♥

Postat 2013-03-24 15:52:38
Blogg: http://grahnforever.blogg.se

Fina bilder och super fin skrivet! Grattis till honom! :D

Natalia Richardson

Postat 2013-03-25 20:39:17
Blogg: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/

Å så fint skrivit. Ljud av varje minut du kan, få med din fina pappa.
Tyvärr gick min älskade pappa bort i cancer.
Saknar honom varje dag♥

Svar: Ja njuta av de fina människor man har i sin omgivning ska man alltid göra - man vet ju aldrig vad framtiden har i beredskap. Ja, fy så tråkigt sådant är. Förstår att du saknar honom massor!
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0