När helger blir dagar att lyxa

Vi har i sanning börjat lägga oss till med tydliga matvanor på senaste tiden. Speciellt på helger. Ja, det är inte på ett negativt sätt. Vi har bara börjat laga väldigt mycket ordentlig mat. Eftersom vi slutat synda med godis så lyxar vi istället med trerätters nästan varje helg nu. Förra helgen var verkligen extrem.
 
På fredagen var vi, som jag nämnde någon gång där, bjudna på middag hos några vänner och dra mig baklänges var trevligt vi hade. Och maten, ja oj vad gott vi åt. En sådär löjligt lyckad kväll med helt amazing sällskap. Verkligen. Resten av helgen var inte fy skam den heller, och även om det bara var jag och mannen hemma så lagade vi trerätters både på lördagen och söndagen. Helglyx!
 
Tänka sig, snart är det helg igen! Nu på idag ska vi ut och äta tapas med världensbästaJenny, vilket blir tokmysigt och nästan farligt skoj! Under helgen kommer dessutom svärföräldrarna hit, så då får vi hitta på något annat skoj i matväg också. (Mycket matfokus nu kände jag.. Kan bero på att jag är hungrig. Hah!)
 
En räk- och löjromstoast till förrätt, (älg)stek med kantarellsås och en stor sallad till varmrätt samt en fräsch, lagom söt dessert är ganska standard när vi känner för "mer än vardagsmat". Borskämda med att slippa köpt kött är vi också..

Kommentarer

Junitjej

Postat 2013-03-02 08:42:32
Blogg: http://www.junitjejen.se

Maten ser jättegod ut!

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0