Dumplings

Gårdagens middag åt vi hemma hos Mandy.. Vi gjorde kinesiska dumplings vilket var något helt nytt för mig. Haha. Alltid skoj att prova nya saker, och nya maträtter. Ett land som Kina har en hel del nytt att erbjuda (första gången man besöker landet) måste jag säga. ;) Det är inte riktigt som de (västerländska) kinesiska restaurangerna hemma. ^^


Våra dumplings var som som pastaknytten med någon sorts lökblandning i. (Knyttena måste vikas ihop på ett speciellt sätt! Haha) Sedan "kokades" de och serverades varma att doppa i någon sorts vinäger. Inte det godaste jag ätit, men väldigt skoj att ha testat!

Som ytterligare än rätt på bordet hade vi Pekinganka, som man sedan la (tillsammans med speciella såser och olika grönsaker) i något som liknar ett litet fajitabröd. Liknar inte någon smak som jag lagt märke till hemma så, ni får helt enkelt nöja er med beskrivningen av maträtten. Haha.



Kommentarer

Daniel

Postat 2011-04-17 16:02:53

Spännande! ^^ Så det blir ingen maträtt vi kommer teste här hemma menar du älskling? xP

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0