Hot Pot

Kvällens middag åt vi tillsammans med Mandy och hennes man, och det blev något ganska spännande måste jag säga. Haha. Vi gick på en restaurang där man beställer in olika saker till sin "hot pot". Sedan kokar man lite kött, grönsaker, svamp, ja vad helst man önskar och äter det tillsammans med någon sås man valt. Både roligt och gott! (Hoppas de öppnar något liknande i Sverige snart!) Yummie! Hoppas bara att jag gjorde rätt, och kokade allt tillräckligt länge... Är inte det minsta sugen på att ligga magsjuk på hotellet imorrn. Haha.


Det första roliga som hände var att vi fick besök av chefen, och då medar jag kvinnan som äger hela matkedjan! Haha. Hon kom förbi och tog kort på oss. Sedan började hos prata med Mandys man medan vi andra satt som frågetecken och inte förstod något alls. :P Haha. Jaja, hur som helst satte hos sig vid vårt bord och skålade samt gav oss sitt visitkort. Så nu har jag både fått lära mig att man ska ta emot visitkort med båda händerna (för att vara formell och artig) och att man ska skåla UNDER chefen. Alternativt under människor som är äldre. Efter det fick vi specialbehandling och massor av extra mat. Lyxigt värre! ^^


Vi fick bland annat inbeställt ett mycket speciellt kött. Det var från en ko som hade lyssnat på Mozart där den dog. Hmm.. Det ni! Haha. Vad är meningen liksom? Jaja, hur som helst fick vi "dyrt" kött gratis, och hur många andra har smakat "Mozart-ko"? :P

Saga, Mandy och "Mozart-kossan".

Efter en stund kom även "minichefen" (chefen på just den restaurangen) och ville hänga på. Så det skulle fotas både till höger och vänster i alla möjliga sorters konstellationer. Typiskt kineser!

Btw, glömde berätta att vi hade 31 grader här igår! Varmt som attan! Idag har det inte varit riktigt lika varmt, utan kanske 20-25 grader. Fast det har fläktat en del idag, så har ändå varit en perfekt svalka. :) Jag har dessutom testat att inte blunda när jag tvättar ansiktet med (kinesisk) tvål.. Inte att rekommendera! "Do not try this at home!"

Kom ihåg till nästa gång: Tvätta inte ögonen med kinesisk tvål! Det är smärtsamt!

Kommentarer

Pappa

Postat 2011-04-17 09:28:05

Jag brukar faktiskt sjunga Jussi Björling hits för älgarna så då är ju jag och kinesera på samma nivå. Tror inte att det funkar med Mozart på vilda djur???!! Kan testa!

Göran

Postat 2011-05-10 14:40:08

Hot Pot är verkligen ett socialt sätt att äta tillsammans.

Hos Grace Tea House kan du äta HotPot, centralt i Stockholm, bakom kulturhuset.

www.graceteahouse.se



» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0