Blixtar och dunder

På lördagsmorgonen vaknade jag faktiskt av att det var en riktig åskstorm utanför fönstret. Hujah! Jag som aldrig någonsin vaknar utav sådant, var tvungen att gå upp redan kl. 7 på morgonen då jag inte stod ut med att ligga kvar i sängen längre! Det har nog aldrig hänt tidigare. Haha.


Nej i ärlighetens namn ska sägas att det var en aning obehagligt då åskan höll i sig sååå länge (från 03.00-13.00). När jag räknade var den som mest 4 km bort, någon enstaka gång, och i övrigt närmare. Hela sovrummet lystes upp av blixtarna, trots att jag har tjocka gardiner fördragna. Dessutom skakade väggarna OCH sängen vid nedslagen.


I vanliga fall tycker jag det är mysigt med åska och regn.. men det är under normala omständigheter! Inte när väggarna skakar så man tror att hela huset ska rasa ihop och ljudet från nedslagen gör alla i närheten döva. Definitivt inte när man är ensam. Ugh! Jaja, det var åtminstone min första dag med riktigt dåligt väder. Uselt väder, om jag får säga det själv. Haha.


Jag är oerhört tacksam för att jag klarat mig så här länge utan sämre väder! Helt otroligt! När jag pratar med människor hemma i Sverige klagar de på att det varit den regnigaste hösten på länge, och här nere säger de att det inte varit så här bra höstväder de senaste 10 åren. Haha. Känner mig himla nöjd med att missa just denna svenska höst och byta ut den mot en spansk höst med strålande sol! Nu håller jag tummarna för att turen med vädret håller i sig två ynka små veckor till.. Sedan bär det av hemåt, mot kylan! :)


Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0