Insparkade revben och svullet smalben, men uppsatsen är snart färdig i alla fall

Yes, snabb uppdatering följer: Gårdagen spenderade jag med vikariejobb, därefter åkte jag hem, bakade bröd, lagade mat OCH hann hjälpa sjuka lillasyster med att rida hennes häst. Kändes som en galet bra och produktiv dag.. Tills surhästen bestämde sig för att sparka sin hästkompis. Alltså, häst-1 sparkar mot häst-2, men vänta lite! Där stod ju jag. Oh happy day! Först var det benet, strax under knäet som fick sig en smäll och näst på tur var mina revben. Yes. Andan var borta i Kina och vände skulle jag tro. Stackars mamma som blev livrädd. (Jag var ute och red med mamma när det hände.) Men häst-2 var nog åtminstone tacksam!
 
Så resten av kvällen (och natten) spenderade jag och mamma på den mysiga akutmottagningen. Härligt, inte sant? Jaja, det kunde varit värre. Inget brutet, bara sprickor. Och mjälten håller ihop än så länge, så vitt vi vet. Så nu är mitt största problem smärtan. Eller nja, mitt ALLRA största problem är att jag knappt lyckas stänga stövlarna då mitt ben har ökat några gånger i storlek. Därefter kommer smärtan. Men det går ju över.. Någon gång. Någon dag. :)
 
Idag pallrade jag mig hur som helst till jobbet ändå. Med mycket smärta, men det gick ändå att ta sig igenom. Håller tummarna för att morgondagen också ska fungera. (Jag jobbar nämligen hela denna veckan, och det är så roligt att jag absolut inte vill missa det. Dumma hästskrutting!)
 
Har man tråkigt när man pluggar så har man...
 
 
Ont eller ej så fick även denna dag vara till lite nytta! Jag har nästan skrivit färdigt uppsatsen (som senaste ska lämnas in på lördag), och jag har lagat kvällsmat till la familia. Så, inte helt bortkastat! :) Om jag känner mig själv rätt lär jag satsa på att bli helt klar med uppsatsen idag, samt förbereda lite inför morgondagens lektioner innan jag totalslocknar på kudden.
Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0