She's back

Long time no see hörrni! Det har varit en sådan där riktig "jobb-hela-tiden-ingen-tid-för-blogg-period" och så kan det ju bli ibland. Det händer oss alla, även den bäste. Uppenbarligen! Nä okej, nu skojade jag.. Jag är faktiskt en ganska ödmjuk person. Jag vill gärna tro det åtminstone.
 
 
Som ni ser har vi hunnit med en heldag på Liseberg tillsammans med mina föräldrar och kära syster. Och, tänker er följande scenario: en pappa som finner ungefär noll nöje i åkattraktioner, en lillasyster som lätt blir åksjuk och gråter av rädsla men ändå propsar på att åka allt, visserligen en make som hänger med på det mesta men slutligen en mamma som blir cirkus 4 år gammal och smått crazy när man släpper lös henne i en nöjespark. Där har ni mitt sällskap. Ja sen har vi ju mig. Jag brås på min mor. Pappa brukar säga att "det är tur att mamma har oss ungar som kan följa med henne när hon behöver få vara barn en stund", och jag kan gladeligen ta på mig den uppgiften. Mammas playdate liksom, ganska fancy.
 
Ungefär sähär såg det ut:
Min pappa a.k.a. väskbäraren stod på marken och hejade på oss, min lillasyster (Elise) satt fastklistrad vid Daniels arm och blundade sig effektivt igenom hela åkturen, Daniel nöjde sig med att skratta lite åt Elise och jag liksom mamma satt med vevande armar i luften samtidigt som vi tjöt högre än alla andra tillsammans av förtjusning. Ja ni kan ju tänka er..
 
Sedan tvingade Elise (till min stora besvikelse) oss alla att åka Flume Ride. Gissa vem som fick sitta längst fram? (Tips: se bild.) Gissa vem som bestämde det? Jo, min kära lillasyster. Jag såg ut som en dränkt katt ungefär. Fabolous!
 
Vad mer? Tjaa, inte så mycket bortsett från att mamma drog med mig upp i sådana där småläbbiga (läs vrålläskiga) attraktioner som höjdskräcken och liknande. FÖRSTÅR NI!? Allt annat kan jag hantera, men det där ger mig svaga knän och en lätt kissnödig känsla. Så är det bara. Det sitter i från en tuff uppväxt med en adrenalinjunkie till kusin. Men jag gjorde det allt. Flera gånger om! Känn på den. 
 
Avslutade dagen gjorde vi med en mycket god middag ute samt bilresa till Skövde. Bilresan gick fint den också, som alltid när man använder godis som muta. Ja och det var vår ganska synnerligen megatrevliga dag med några av det finaste! Uppskattas alltid lika mycket.

Kommentarer

Mammi

Postat 2013-09-28 19:46:27

Skulle kunna åka på studs igen. Skojigt. Och fantastiskt att du hittat till bloggknapparna igen. Kram från lilla mammi..

Cissi

Postat 2013-09-29 10:38:52
Blogg: http://nastanperfekt.blogg.se

Låter som en mysig dag! Älskar verkligen att åka allt, men har aldrig nån att åka med ;)

Välkommen tillbaka ;)

Svar: Jag kan sympatiåka med dig- hojta bara till! ;) Tack tack!
Hanna

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0