Att bli bortskämd

 
Ja det där med att bli bortskämd lite nu och då är verkligen inte fy skam. Det kan jag utan problem leva med. Förra helgen var vi i Skövde en sväng förbi Kinne-Kleva och ni kan inte tro hur ompysslade vi blev! Vi fick 3-rätters middag, 3-rätters lunch, 3-rätters middag.. Galet! Och inte en enda gång behövde vi laga maten själva, huur lyxigt är inte det?
 
Lyxigt var också det matpaket vi fick med oss hem.. Med hemodlade saker! Farmor och hennes fantastiska gröna fingrar vet verkligen how to do magic. Vi fick med oss allt ifrån sylt i olika sorter, saft, bönor, färska örter, potatis av olika slag, ägg, kött, hjortron, lingon, palsternackor och färska rödbetor till mängder av vindruvor och tomater i överflöd. Kan ni förstå hur lycklig jag var? Jag älskar mat och jag älskar framförallt sådant som kommer hemifrån, så detta var maximal lycka. Och tomater.. Småtomater. Jag är galen i dem och skulle kunna äta precis hur mycket som helst. De från affären smakar ju inget alls egentligen (fast jag äter dem ändå i vanliga fall), så kan ni då tänka er hur det känns att få gå och plocka ihop huuur mycket tomater (små som stora) jag än önskade hemma hos farmor och farfar? Galet! Himmelriket. Oj ja. En hel stor salladskål fyllde vi med tomater, och ändå fick inte alla plats. Jag har ätit så mycket tomater att det inte är riktigt klokt, men tröttnar aldrig. Så fasligt gott!
 
Det om något kallar jag lyx!

Kommentarer

Maria

Postat 2013-09-29 16:43:16

Gud vad underbart, vilken dröm =D Jag älskar också mat <3

Svar: Ja men visst är det!? Välkommen till klubben sistaa! :)
Hanna

Amanda

Postat 2013-10-10 21:54:31
Blogg: http://aochmflyttarin.blogg.se

Jag kunde inte kommentera inlägget ovan så det kommer här istället:
Det klarar du galant!!:-)
Kram!!

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0