Kan du bära min handväska?

Här om dagen höll jag på att börja gapskratta när jag såg en grupp kineser.. Tre killar gick runt med var sin rosa-glittrig handväska var av en hade "hello kitty-väska"! Det såg ju hur roligt ut som helst.. :P Efter en stund så insåg jag att de bar runt på sina flickvänners väskor.

Det är faktiskt väldigt vanligt förekommande här i Kina, och inte alls lika vanligt hemma i Sverige. Även om tjejen bara har en handväska som är stor som en plånbok, knappt rymmer en mobil och väger 3 gram så bär killen den åt henne! Även om jag nog trots allt föredrar att bära min egen handväska så kan jag ju tycka att det ser sött ut och är en "gullig tradition".. :)

Kommentarer

Daniel

Postat 2011-04-20 20:53:57

Haha, nej din handväska får du allt bära själv älskling, bara så du vet xD <3

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0