Full fart hela året runt (2011)

Januari
Jag och min prins Daniel satte på oss våra guldringar (21 januari) och började året med att bli fästman och fästmö. Vi var på några födelsedagskalas och passade på att mysa inomhus.
 
Februari
Februari är alltid en så där tråkig månad. Inget händer. Studier, studier och inget mer. Vi gick på bio och såg
Trassel för att liva upp stämingen, och lillasyster följde med på en shoppinghelg i Göteborg. Bus-hästen hoppade över frambommen i hästtransporten och därefter blev det en heeeel del vänjande vid att åka transport.
 
Mars
Vårkänslor i kroppen och några nya sommarplagg fick flytta in i garderoben. Jag levde bland mina skolböcker och läste mer eller mindre varje minut av min vakna tid. Huvudet var alldeles för trött och studenten fanns inte ens på världskartan. Trots det började jag planera lite smått. Planeringsfreak som jag är. Jag började även skriva "25 dagar", ett inlägg per dag. Världens bästa pappa fyllde år.
 
April
Den sena påsken firades med ett projektarbete i Kina, och därefter en STOR projektredovisning. I övrigt fanns inga speciella höjdpunkter med april 2011. Plugg, plugg och ännu mer plugg. Studenten kändes oändligt långt bort, men jag hade inte ens hunnit börja längta..
 
Maj
Jag följde med mamma och hennes jobbkompisar för att springa vårruset, tog körkortet (på första försöket) och hade myskvällar med pojken min. Såg Eurovision Song Contest och skämdes lite över att vara svensk.
 
Juni
Studentveckan inföll tidigt i juni månad. Full fart konstant, och veckan avslutades till sist med studentfirande, fest och bal. Detta var, sett i backspegeln, onekligen en av de absolut roligaste veckorna och tillställningarna i hela mitt 19 år långa liv. Jag har sällan sett så många glada männinskor samlade på en plats. Vilken underbar känsla! Veckan efter studenten började jag arbeta som montör på CEJN, och sedan rullade livet och sommaren på.. Mamma lilla fyllde år.
 
Juli
Vi firade Daniel som fyllde 20 år och gjorde små utflykter till olika delar av vårt fina land. Passade på att åka vattenskidor med familjen, äta alldeles för mycket glass och moffa i mig 50 kg jordgubbar. Minst. Badade de flesta dagarna i veckan och njöt till 120% av livet. Gjorde allt för att få ut så mycket som möjligt av den vackra svenska sommaren, som kompensation för att jag skulle missa den fina hösten med alla dess färger.. och all dess nederbörd..
 
Augusti
I augusti avslutade jag min anställning på CEJN, flyttade till Spanien och började studera spanska och spansk kultur. Daniel var med mig i Spanien de första två veckorna, sedan blev jag solokvist där nere. Eller ja, nästan. Jag träffade jordens mysigaste människor, fick en ny "rumskompis" från England och bakade kakor till halva världen. Vår älskade lilla ponny Kajsa Varg fick nu somna in och komma till en finare plats, efter att en skada inte ville läka ut helt och hållet..
 
September
Missade alla regniga dagar i Sverige. Jag fick besök av älskade mamma och hennes kompis, fyllde 19 hela år och fortsatte att studera flitigt. Underbaraste tvillingsystrarna Larsson tittade förbi mig en helg och jag passade på att hålla benen gyllenbruna och fina. Dagarna var varma, spanskan flöt på och livet var i största allmänhet väldigt bra.
 
Oktober
Jag fortsatte mina spanskastudier som tidigare, förbättrade mina kunskaper avsevärt, njöt av varma kvällar och soliga dagar. Vi firade två år som kära. Jag fick finbesök av morfar och Sofia, och i slutet av månaden kom Daniel åter igen på besök.
 
November
Slutprover i skolan, shopping och dagsutflykter upp i bergen med älsklingen.
Sökte strökurser att läsa på universitetet till våren.
Farväl till varma, soliga dagar. Hello älskade, kalla Sverige. ♥
 
December
Letade fram alla vinterkläder, för de dagar som spenderades i Sverige. Tittade intresserat på alla som jäktade runt på stan i jakt på julklappar. Drack äckligt vaccin och packade STORA resväskan. Några dagar innan jul satte jag och familjen oss på flyget och begav oss mot Sydafrika, där vi blev kvar resterande delen av året och lite till..
 
Summa summarum, 2011 var ett väldigt händelserikt, varmt och soligt år för min del.
Vem kan klaga på ett sådant år? :) Nu håller vi tummarna för ett minst lika fint 2012! ♥
Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0