Alla är vi olika

Avslutade just min första lektion för dagen, där en av tjejerna i klassen hade föredrag om zoo (och dess för- och nackdelar). Efteråt förväntas vi alltid diskutera ämnet, vilket vi även gjorde idag. Jag slutar aldrig förvånas över hur annorlunda människor tänker. Själv anser jag att zoo är bra i den mån att man kan försöka rädda vissa utrotningshotade djur.. Men jag föredrar de zoon som är mer "öppna" och fria för djuren. Detta var en åsikt som många delade med mig.

En av de koreanska kvinnorna säger därefter att hon aldrig brytt sig om djuren. "Jag vill bara att mina barn ska få möjlighet att se alla tänkbara djur, jag struntar i hur de har det. Jag drar med dem till alla tänkbara parker... och jag antar att det finns sämre och bättre sådana för djuren."

Som sagt. Alla är vi olika. Det är tydligt det.

(Kan för övrigt berätta att dessa lektioner, och diskussioner, och fått mig att inse hur mycket jag faktiskt uppskattar Sverige. Allemansrätten och allt. Många här sitter och berättar om så extremt stor korruption, som är helt allmänt känt men ändå "hemligt", att man blir illamående. Usch! Och all kriminalitet. Att inte kunna vara utanför låsta och larmade dörrar efter 22.00, för då är du garanterat rånad.. Och du har tur om du slipper undan med att bara bli fattig och utan bil. Inte ens kunna åka bil utan låsta dörrar. Herregud! Självklart finns det hemskheter även i Sverige, men någonstans drar man väl gränsen..)

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0