Sugen på party för föräldrarnas pengar?

Nu den senaste veckan har antalet ”unga” studenter på skolan minskat kraftigt, och jag skulle tro att jag för tillfället är yngst. Resten har åkt hem för att studera i sina hemländer. De flesta som ”är i min ålder”, mentalt och intressemässigt, är runt 27-29 år. Inget mig emot, eftersom studierna blir mer seriösa och så då, och jag faktiskt kommit hit för att lära mig saker. (Inte ligga hemma bakis var och varannan dag.)



Innan detta ”åldersskifte” skedde, och många 16-18åringar var här var det definitivt inte svårt att se var de flesta pengarna försvann. Haha. Det normala, dvs. ”standardsumman” för en kväll ute låg vid 200€ (+ det som taxi och ”runt-omkring-kostnader” nu kunde tänkas kosta). Det motsvarar närmare 2000kr, för EN kväll på något uteställe! Dessutom ska sägas att detta var människor som var ute mellan 3-4 dagar i veckan. Jag må anses gammalmodig och tråkig, men DET måste klassas som extremt. Antingen så har man väldigt rika föräldrar, som inte bryr sig alls, eller så kommer man ha extremt missnöjda föräldrar när man kommer hem och har spenderat alla deras pengar på att supa ner sig totalt bland gamla gubbar. (Jo, det är sant! Kolla medelåldern på uteställena härikring och den ligger inte en dag under 30. Känns väl inte så lockande för 16-åringar kanske…? Eller är det bara jag som tycker att det känns en aning fel?)


Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0