Ännu en spännande dag som lärarvikarie

Idag blir inte många knop gjorda här inte. Revbenen känns fortfarande och jag vet att jag lever, det är ett som är säkert! Härligt. Det var dock inga som helst tvivel om huruvida jag skulle pallra mig till jobbet eller ej idag. Det är ju så roligt! :) Och de allra flesta av eleverna ÄR faktiskt väldigt snälla mot mig, trots att jag är en sådan där 'hemsk vikarie'. Haha!

Jag började dagen med att tro att jag skulle få en låååång paus mellan några av mina lektioner, men när jag kom fram till mitt skrivbord såg jag en trevlig liten lapp som frågade om ytterligare lektioner (för en annan lärare). Jag var jättenöjd och eleverna var jättebesvikna. Haha! De trodde att de skulle få inställd lektion, och sedan dyker en vikarie upp.. Ja, då blir man som elev alltid missnöjd. Oavsett vem vikarien skulle råka vara. Aja, de överlevde och verkade inte lida alltför mycket i efterhand så, ingen "skada" skedd.

Idag fick jag dessutom ha hand om en hemkunskapslektion, vilket var minst sagt spännande! Tur är väl att de är så söta, annars hade energinivån varit alldeles för långt ner redan 5 minuter in i lektionen.. Och fjäsk har de också hunnit lära sig! Hujedamig så de breder på emellanåt.. Haha! Charmknuttar hela bunten! ;)

Nu blir det matlagning åt familjen och vila för min del. Mina revben kräver ett visst mått av lugn ikväll..

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0