Fönstershopping (Shanghai)

Nu har vi kommit fram till vårt hotell i Shanghai. Vi har även hunnit med att gå ut och äta och sedan ta en sväng på stan. Vi gick bort till People Square och sedan letade vi ställen där vi skulle kunna fixa naglarna. Dock verkar det vara ett mycket svårt uppdrag, så vi får se om vi hittar något under morgondagen. Idag fick vi helst enkelt nöja oss med att gå runt och "fönstershoppa" lite.

I övrigt verkar allt toppen. Bussresan var seg, trots allt spännande att se (både i form av landskap, med också trafiksituationer så som omkörningar på högersidan osv.). Hotellet verkar vara hur fint som helst, och vi är så himla nöjda! :)


Vad beträffar staden i sig kan jag medge att jag faktiskt trivdes bättre i både Nanjing och Huangshan. Shanghai är fascinerande, men inte alls en plats jag skulle trivas på en längre stund. Usch nej! Jag tycker betydligt bättre om de svenska "storstäderna". (Nu bli min pappa glad. Haha. Han skulle inte stå ut med tanken på att jag förälskade mig i och flyttade till en stad långt bort från honom. ^^)

Kommentarer

Mamma

Postat 2011-04-22 08:41:52

Njut av alla stunder. Inget av dem kommer igen.. Även om det inte är den vackraste staden i dina ögon skulle många betala dyrt för att vara i dina kläder just nu!! Kram

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0