Livet som fånge (Moskva)

Nu är jag äntligen hemma på svensk mark igen! Vilken skön känsla. :) Usch vilken flygresa! Till att börja med fick vi sitta en dryg timme på flygplanet i Shanghai innan vi började åka.. Puh. Som om inte resan i sig vore lång nog! Som om inte det räckte så hamnade vi precis framför ett gammalt par som luktade svett och dessutom hällde i sig kinesiskt sprit. Varje gång de öppnade en ny "förpackning" vällde stanken över oss och vi satt med konstanta kväljningar. Blä!

Jag tvingade i mig äcklig flygplansmat (vilket kombinerat från paret bakom oss var på vippen att få mig att kräkas flertalet gånger) och tvingade mig själv att sova en stund. Trots mina försök att unvika det blev jag naturligtvis påverkad av tidsomställningen. Som tidigare gånger börjar det med lätt illamående som inte ger med sig ch sedan blir det bara värre. När vi landat i Moskva och jag kom ut ur planet höll jag på att svimma. Kan det bli bättre?

Inte helt oväntat krånglade allt annat för oss. Allt jag ville var att få frisk luft och sova en hotellsäng, och istället fick vi sitta på en kvav flygplats bland förvirrade ryssar! Suck. Jag lovade mig själv att aldrig mer åka till Ryssland! Otrevliga, griniga och inte engelsktalande tanter som arbetade på flygplatsen - Nej tack!

2,5 timme senare anlände vi med buss till hotellet. Det såg faktiskt riktigt fint och trevligt ut, så vi blev glatt överraskade. När vi sedan leddes iväg av våra personliga dygnet-runt-vakter och fick se vart vi skulle bo försvann hoppet lika snabbt som det kommit. Haha. Sunkigt och gammalt, och med låsta dörrar överallt! Kändes precis som att vara i fängelse skulle jag tro.

Vårt "underbara" hotellrum. Jaja, sängarna var åtminstone stora. (Spana in den extremt fula tavlan!)

Morgonen därpå skulle vi egentligen fått mat upp till rummet, eftersom vi utan ryskt visum inte fick lämna den låsta vångingen själva, men då den inte kom ringde vi efter dem. De lät meddela att vi skulle få frukost i restaurangen. Eftersom vi dagen innan sett att det så riktigt fint ut blev vi löjligt nöjda med den lösningen! 1 timme senare visade det sig att vi fått en "egen restaurang", inlåsta i ett gammalt konferensrum. Dörren vaktades av två ryssar. Haha. Till frukost fick vi rulltårta! ^^ Sammanfattningsvis skulle jag inte rekommendera denna lösning på problemet. 500 kr/natt var det definitivt INTE värt! Haha.

En bra sak var åtminstone att vi kom med flyget hem och landade i Sverige den tid som utlovats. Kändes ganska skoj att börja flygningen 10.40 lokal tid, och landa 10.50 lokal tid i Sverige. 10 minuter mellan Moskva och Stockholm, helt okej hastighet! ^^ Att vi sedan fick spendera 4 timmar på Stockholms centralstation var ju mindre skoj, men vad gjorde väl det? Vi var ju hur som helst hemma i Sverige! ^^

Borta bra men hemma är definitivt bäst!

Kommentarer

» All reklam och spam raderas omedelbart!

» Alla foton på bloggen är tagna utav mig om inget annat anges. Det är absolut förbjudet att ta dessa bilder utan tillstånd!
© COPYRIGHT Hanna Edholm

» Var trevlig! Behandla andra som du själv önskar bli behandlad.


Kommentera inlägget här:

» Namn
» Mail (publiceras ej)
» Blogg

» Kommentar

Trackback
Hanna!
Personligt
Personligt bloggar
Personligt
RSS 2.0